• anonym-anvandare

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 11:45

    håller med, fast själv behöver jag bara en bil för att komma iväg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 11:48

    Håller med! Behöver bara en våtdräkt…..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 12:02

    Har både bil och varm våtdräkt och lyckats ta mig ledigt i eftermiddag 🙂

  • monsterman

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 12:10

    Ni lyckliga satar! Har bil, nya brädor, nya segel, kulingvarning, och snöfall… Hm, varför bor man i norrland?

  • voodoo

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 12:14

    Har buss, nya grejer, urbra och varm våtdräkt och det blåser 15m/sek, bor inte i Norrland men ändå bara en massa IS….

    vooodo wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 12:37

    har en gammal dålig bräda, hål i våtdräkt och surfskor, 2 st skitsegel, liten bil utan takräcken. men tycker ändå att detta är kul… konstigt, fast jag väntar nog tills det blir varmare i vattnet,

    Söndagsseglaren.

  • mr-oizo

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 13:49

    Har bra bräda bra segel bra dräkt bra skor……..
    VARFÖR MÅSTE ENS FLICKVÄN ALLLLLTID BOKA TVÄTTSTUGAN NÄR DET BLÅSER ????

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 13:58

    jag var ute idag, men eftersom man inte är så bra så gick det inge vidare nu när det är så kallt i vattnet… man blir helt slut med en gång och vilar man fryser man ju ihjäl.. annars blåser det ju bra idag..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 17:16

    Vafan skit i tvättstugan

  • colleman

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 19:18

    Har det mesta: till och med bil men inget förbannat KÖRKORT

    newbie med mistral screamer bräda.wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 februari, 2001 vid 22:06

    Håller med!

    Va Faan Måste man ha körkort för om man bara ska ner till surfet för att bli av me lite av abstinensen!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 februari, 2001 vid 00:34

    Man kör inte med körkortet!!!
    1. skaffa prylar, bil osv
    2. sjukanmäl dig blåsiga dagar
    3. FLYTTA till Skåne(rivieran)
    4. plocka tjejen på morgonen så gnäller hon inte om att tvätta själv
    5. Slåss, ljug och bryt lagen för surf
    6. se till att vara frisk när det blåser… det var inte jag….
    /kapten k

  • callevader

    Medlem
    22 februari, 2001 vid 09:30

    De är inte bara det som är plågsamt, utan även alla som känner sig tvungna att vara anonyma om dom så bara ska säja att dom windsurfar.
    skärp er bli männ och stå för det ni säger.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 februari, 2001 vid 16:20

    Det är mer komplicerat än så Calleväder… det handlar om att använda sig av osynliga karaktärer, förstår du(!)

    Folk associerar en viss signatur med en sorts jargon och tänker efter bara lite för mycket.
    På ett djupare plan handlar det om vindsurfarens paranoia för vad det betyder att vara vindsurfare. Det är en ofta inbyggd mekanism i samhället som finns i större utsträckning här i Sverige sedan efterkrigstiden då starka karismatisker med nazi-sammanlänkning utfrystes. Vindsurfarens motsvarighet är att vara identifierad som slacker. När den inte får utlopp för sin uttycksfulla läggning identifieras den som outsider i samhället och utfryses eller ses ner på. Vindsurfaren måste få utlopp för sin speciella läggning och förverkligas före den kan gå ut och säga att den är vindsurfare. Först därefter kan vindsurfaren ses som den är i sin riktiga bemärkelse.

    Så, här, för min del det inte om att stå för sin sak Calleväder, utan om att förverkligas!

    Eller mer konkret, om att hålla igång jargongen.

    …hahaha 🙂

  • callevader

    Medlem
    22 februari, 2001 vid 17:36

    Låter som en svendoms försvarstal.

    Osynliga karaktärer får mig att associera till uppkäkade mackor.

    Vidare har nog vindsurfaren sin paranoia just p.g.a. att han inte är en riktig vindsurfare d.v.s. en slacker, utan en Svennis som identifierat sig så med de rådande normerna i samhället. Vilket leder till att han på annat sätt måste få utlopp för sin speciella läggning. Det genom sin identifiering med den konstruerade jargongen. Så länge han håller på med detta och inte tar sin mandom i besittning och reser sig upp samt blottar sig i hela sin längd (så lång som den nu är) kommer han inte att förverkligas som vindsurfare. D.v.s. bli en man och en slacker som står för sin sak samt lyssnar på sin inre röst.

    Helt enkelt coola ner.

    Väl mött den dag då förverklingandet går av stapeln.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.