-
Planera inför vinter (issurfing, Freeskate)
Jag känner att det börjar närma sig för vinter här i mina trakter och inser att jag bör sätta igång med ”projekt” issurfing…
Det brukar ta sin tid innan jag får nånting klart…Har börjat lite lätt med att söka på nätet och hittade bla http://www.freeskateusa.com/ där jag tagit dessa bilder.
Jag har även varit och kollat lite på Luleås vindsurfing klubbs hemsida där jag vet att de kör hårt på vintern. Men inte hittat någon ritning eller liknande som kan vara värt att försöka återskapa. Visst finns det ritningar att köpa och så,,, men tänkte försöka göra något själv efter ritning. Tänkte det är bättre att lära av andras misstag än att göra samma själv 😉
Så nu vänder jag mig till er kära konfen deltagare :), Är det någon av er som sitter på en bra och fungerande ritning på vad som kan behövas för att få uppleva lite vindsurfing känsla på is?
Jag har i helgen iaf lyckat leta fram mina två gamla skateboard som låg långt in bland all bråte i förrådet. Kör ni med ”vanliga” tracks eller?
Det känns som om det måste förlängas på bredden på något vis?. Och då lär de väl behövas styvas upp också antar jag?Dessutom undrar jag om bladen bör vara så ”låga” som de är på bilden, antar att den blir lite stadigare då, men å andra sidan måste det juh vara ganska plan is antar jag? Är det för mycket snö så blir det kanske svårt?
Vad för typ av stål behöver man, och hur har ni slippat till dem?Den lilla spec jag hittat lyder: Length: 4′ 11″ Nose width 12″ tail width l4″ Overall width 17″
Så nånting i den storleken har jag tänkt bygga.Tacksam för hjälp
Pher
Logga in för att svara.