Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Platser och kitare kring Uppsala!?

• Platser och kitare kring Uppsala!?

Publicerad av henrik78 på 10 juli, 2009 vid 09:58

Hej alla!

Pinfärsk i sporten då jag gick kurs hos skotten igår… (tack skotten!)
    Trevlig som han är blev jag ganska hookad…

Jag är sugen på att köpa utrustning och börja lära mig på riktigt! Problemet är att jag bor i Uppsala och gjorde kursen i Habo-Ljung, samt att jag inte känner någon som kitesurfar runtomkring Uppsala.

Därför; finns det någon nybörjare här på forumet som bor i närheten av mig och är sugen på att lära sig tämja vinden i sällskap av en skåning i exil?

Eller alternativt, finns det någon erfaren dito som skulle vara villig att ta mig under sina vingars beskydd? (jag är rumsren, hyfsat snygg och kan även dansa).

Vilka spots finns det runtomkring Uppsala som är lämpliga för en nybörjare och vilka spots kan vara lämpliga efter en tid då jag fått mer kött på mina kalkon ben?

MVH
    Henrik

casper svarade 15 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • casper

Medlem
    10 juli, 2009 vid 10:15

I Uppsala finns bara Morga hage.

Kolla på Kitenation.se, där är det alltid nån som skriver att dom ska ut när det vankas vind nån gång var tredje månad på en vardag och man jobbar 🙂

Gävle brukar också skriva när folk drar till Rullsand, en bit från Uppsala men riktigt bra på nordvindar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Platser och kitare kring Uppsala!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.