• skanepaul

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 17:07

    Varför har jag inte tänkt på denna setup förut när det är dags att filma???

    F-One teamet var där och spelade in…so was I…ska lägga upp lite skakig handhållen kamera så får ni se en preview av vad som kan bli delar av Addikt 3 kanske??? 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 17:16

    Det var rätt så stort, bilderna är från i söndags. Vind ca 9 m/s.

  • skanepaul

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 17:20

    Kommer fler senare!

  • sourra

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 17:36
    SkånePaul;598071 wrote:
    …Preta!

    Fler kommer!

    Vilken kalufs du har odlat ut Palle

  • kasimir

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 17:49

    Fett ser nästan ut som Mossby en bra dag i augusti.

  • mat

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 18:17
    SkånePaul;598071 wrote:
    …Preta!

    Fler kommer!

    GÖTT mannen!!!!!

  • mjersen

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 20:16

    ser fiint ut!

  • above_the_law

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 20:33

    Gott, längtar tillbaka!!!
    Du såg möjligtvis inte en kamera i vattenhus som spolats iland;-)?. Loosade ju alla mina foton med den från veckan runt nyår, under liknande förhållanden:-(.
    Känner igen liraren på första fotot. Verkar som om F-one-teamet kör där så fort det är hyfsat stort… Men det var ont om straplesskitare bland dom tyckte jag. Samtliga körde dessutom då med båda stropparna. Wimps;-)!
    Ser fram emot mer foton och film:-)

  • larssa

    Medlem
    10 februari, 2010 vid 20:41

    Fina bilder

  • skanepaul

    Medlem
    11 februari, 2010 vid 13:07
    above_the_law;598102 wrote:
    Gott, längtar tillbaka!!!
    Du såg möjligtvis inte en kamera i vattenhus som spolats iland;-)?. Loosade ju alla mina foton med den från veckan runt nyår, under liknande förhållanden:-(.
    Känner igen liraren på första fotot. Verkar som om F-one-teamet kör där så fort det är hyfsat stort… Men det var ont om straplesskitare bland dom tyckte jag. Samtliga körde dessutom då med båda stropparna. Wimps;-)!
    Ser fram emot mer foton och film:-)

    Tyvärr, någon kamera såg jag inte till.

    Har nån bild på Mitu (tror det är han varjefall), han rippade loss rätt fett ostroppat kan jag säga!

    Lägger upp så fort jag får tid!

    Annars måste jag säga att jag är väldigt nöjd med veckan i stort, vind hela veckan och körde bara vid hotellet (Riu Funana) med omnejd, lite cross offshore, en aning småbyigt ibland men inget som störde mig, körde min nya Torch 11m 90% av tiden.

    Det jag dock hade hoppats på var lite mindre vågor utanför/bredvid Ponta Preta där jag kunde öva min påbörjade vågkarriär, men det var ju antingen stort eller inget alls, varjefall denna veckan. Men man är ju ännu mer taggad nu när det gäller vågor, ska absolut dit igen!

  • sourra

    Medlem
    11 februari, 2010 vid 13:47

    En snubbe som heter Jerome som vi hyrde lägenhet av för ett par år sedan är mr F-One där på ön. Han har kittat diverse talanger så det är nog en ständig representation på Ponta Preta och diverse andra bryt. Gött att du gillade stället. Jag har också en re-visit , både på Sal och Boavista, på dagordningen.

  • pjoter

    Medlem
    11 februari, 2010 vid 14:52

    Ser grymt fint ut!

    Men var det bara mördarvågor alltså? Inget mesigare för oss sverigesurfare som tycker 2m är stort?

  • skotten

    Medlem
    11 februari, 2010 vid 14:57

    Holy crap, why oh why cant we get breaks like that without 20m/s insane stupid gusty onshore closing out crap? Love it, looks like a killer sesh

  • mackan

    Medlem
    11 februari, 2010 vid 15:15

    fint. ser ut att va ganska mkt side och inte så mkt offshore som man ser ibland i filmer. hur va riktningen? hörs ikväll ang hemsidan

  • skanepaul

    Medlem
    11 februari, 2010 vid 15:48

    Det är inte alltid lika stort Pjoter, men man har alltid den steniga stranden framför sig så jag bangade ur med min ostrappade bräda vid Ponta varjefall. Fick tränat lite sidan om men inte så mycket som jag hade velat.

    Jo mycket riktigt, riktningen var mer sideoff än off.

    Var som att köra vid Tornet en dag på för mycket väst, fast med jämnare vind då givetvis… 🙂

    Men definitivt inget för noobs på västsidan, en fransyska fick åka rescueboat 2 ggr och då fick hennes pojkvän jaga ut dem med båten.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.