Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Portugal Algarve

• Portugal Algarve

Publicerad av pegge på 1 juni, 2012 vid 09:00

Ska till Faro (Algarve kusten i Portugal) i två veckor, åker imorgon. Kommer ha hyrbil så att jag kan ta mig runt lite. Någon som har några tips på lite bra spots? Gärna ställen där även icke surfare kan trivas på, men rena kitespots är också intressant, gärna plattvatten.

Riktigt bra nybörjarspots vore också bra att få tips om då några som är med på resan kommer vilja prova lite.

Någon som även har koll på hur mycket det brukar blåsa där så här års? Är lite osäker på vilka storlekar jag ska ta med, står väll mellan 14 o 10 eller 10 o 8.

svinet svarade 12 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bohm

Medlem
    1 juni, 2012 vid 10:05

http://www.wannakitesurf.com/spot/Europe/Portugal/Algarve/index.html

Runt lagos finns det massa kiteuthyrare och skolor. Jag vet inte hur det är vid faro. Det finns laguner som passar nybörjare.

Om man ska turista (eller vågsurfa) är algarves västkust fin. Inte så mycket turister utan lite mer genuin känsla.

• svinet

Medlem
    1 juni, 2012 vid 10:27

Alvor har en bra lagun. Faro har en bra flodmynning med fint plattvatten

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Portugal Algarve

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.