Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing portugal i sommar?

• portugal i sommar?

Publicerad av anonym-anvandare på 15 juli, 2003 vid 23:01

Jag hade täkt mig att åka ner till Portugal (Lissabon) i augusti och kitesurfa lite där. Är det någon mer här som har liknande planer så hade det varit roligt att träffas där nere, det finns alltid en massa svenska vindsurfare på Guincho men det är nog inte det mest optimala stället att kita på.
    Är det någon som har varit runt Lissabon och provat olika ställen?
    mvh Martin

nikkisixx svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • bosseg

Medlem
    16 juli, 2003 vid 05:14

Ta en titt på denna länk och jämför med en karta,
    http://www.mar.com.pt/Surfaction/Spots.htm

Skall själv ner andra veckan i augusti fast kommer då vara på sydkusten. Har man otur är det för många mäniskor på stränderna…

/B

• nikkisixx

Medlem
    16 juli, 2003 vid 07:49

Det finns ett grymt bra ställe nära Lissabon (30 min med bil) som heter Lagoa do Albufeira. Det är som en avsnörpt liten havsvik med perfekta förhållanden. Där finns en gammal vindsurfare som heter Rui som driver ett kiteuthyrningsställe. Han hyr ut kites och bräda för 40 euro om dan. Jag var där i april och tyckte det var asbra. Om du vill ha vägbeskrivning el dyl kan jag fixa det!
    // Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing portugal i sommar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.