Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Premiär i Björlanda NU!

  • Premiär i Björlanda NU!

    Publicerad av algen på 17 april, 2010 vid 05:09

    Ser götte ut! Grötö visar dryga 15 i medel å 18 i byarna, 7.5 grad i vattnet 🙂 Västlig vind, tyvärr med viss tendens åt syd… Ses vi eller?

    oden031 svarade 14 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • walle_gbg

    Medlem
    17 april, 2010 vid 08:26

    Jag sticker ut vid två-tiden.

  • algen

    Medlem
    17 april, 2010 vid 13:03

    Ja, det är ju bara att gratulera! Nu blåser det riktigt fint – 15 medel å dryga 20 i byarna enligt reab mätaren… Var själv ute mellan kvart i nio å halv tolv, lite mindre vind men ändå helt ok! 5.4 å 77l bräda utan problem. Tycker det är märkligt att man varje år blir förvånad över att det inte var kallare…

  • planing

    Medlem
    17 april, 2010 vid 14:49

    Hur många var ute idag då? Kan man få en liten rapport? :tongue:

  • kris

    Medlem
    17 april, 2010 vid 15:13

    Drygt 10 pers sisådär, många hade premiär idag. Inte den sämsta dagen direkt!
    Byigt men soligt och varmt. Körde 2.9 på slutet utan problem men de flesta hade runt 4 🙂
    Skönt att det stannade på V utan att vrida över till SV också. Utan handskar funkade också, lite på gränsen men hanterbart..

  • stefan_gbg

    Medlem
    17 april, 2010 vid 21:07

    Härligt med premiär, bra tryck i 4.2an. Inte var det kallt heller.

  • bananen

    Medlem
    18 april, 2010 vid 06:39

    Grattis gossar. Södra sverige svek. Stefan och walle, då har ni ju snart kört 50% av 2009s kvot!;-)

  • stefan_gbg

    Medlem
    19 april, 2010 vid 06:12

    2009 var ett svart hål vad det gäller surfing.
    Men i år blir det full sattning igen.

  • bananen

    Medlem
    19 april, 2010 vid 06:42

    Skall du segla i helgen? Jag skall till götet och funderar på att plocka med kittet. Vore ball å köra löra B-landa om det blir väst.

  • oden031

    Medlem
    19 april, 2010 vid 06:51

    BTW:
    Var det någom som vet vart de järnrör som stack upp ur vattnet utanför bryggan tagit vägen? Såg inte till ngr i helgen…vore ju bra att få det bekräftat att de tagit bort dom helt, så de inte dyker upp något otrevligt under ytan=(….

  • stefan_gbg

    Medlem
    19 april, 2010 vid 10:48

    Det kan nog bli en tur om det blåser!
    Tillbaka till hemtrakterna!
    Tyvärr kan vi nte bjuda på några vågor av kvalitet. Men vi kan ju träna freestyle 😉

  • algen

    Medlem
    19 april, 2010 vid 13:33
    oden031;607317 wrote:
    BTW:
    Var det någom som vet vart de järnrör som stack upp ur vattnet utanför bryggan tagit vägen? Såg inte till ngr i helgen…vore ju bra att få det bekräftat att de tagit bort dom helt, så de inte dyker upp något otrevligt under ytan=(….

    Tror inte ngn har tagit bort dem, brukar väl dyka under vattnet en sådär 5-10 cm vid bra pålandsvind…

  • hasse4

    Medlem
    19 april, 2010 vid 13:35

    Kanske också dyker upp till helgen om det blir en bra prognos.

  • bollen

    Medlem
    19 april, 2010 vid 16:32

    Järnrören ja…
    Ingen har tagit bort dem vad jag vet och jag såg dem inte när det var extremt lågvatten förra veckan. Förhoppningsvis har isen tagit dem, den var ganska stygg denna vinter. Skall försöka lobba för att de inte sätter dit nya om jag får chansen och om de nu måste ha dem där så får de ju märka upp dem ordentligt.

    Mvh Per

  • walle_gbg

    Medlem
    19 april, 2010 vid 20:02

    Risken är ju att järnrören sitter kvar där i botten men inte längre sticker upp över ytan.

    Jonas,
    välkommen upp till Gbg, får se om det blir nån vettig vind i helgen. Sen är jag väldigt sugen på att testa lite Skånska vågor.

  • stefan_gbg

    Medlem
    20 april, 2010 vid 06:49

    Prognosen ser dålig ut för helgen. Men det är ju långt till helgen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Premiär i Björlanda NU!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.