Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › premiärtur med kameran i lundåkra!
-
kanske ser ut som o känns som men fungerar bättre än ett mellanting.. tycekr det e skönt med en liten nätt kamera som trots det är bättre än konkurentens
-
Helt rätt Luuddee dom flesta som bara plåtar lite då och då och inte är lika seriösa som amatörfotografer eller proffs så är storleken och vikten tungt vägande skäl så till dom flesta som plåtar lite då och då är Canons kamera mera lämplig men är man van vid riktiga kameror så har man nog svårt att acceptera något sådant.
-
tycker 350 är minst lika rejäl som d70. Visst den är mindre, men betydligt mer välbyggd. dessutom kickar den d70 i allt. Utan tvekan den mest prisvärda kameran på marknaden just nu.
Jag kör 20D och rekommenderar den starkt om man vill ha en lite snabbare kamera, men 350D räcker länge!
-
Svar till:
Helt rätt Luuddee dom flesta som bara plåtar lite då och då och inte är lika seriösa som amatörfotografer eller proffs så är storleken och vikten tungt vägande skäl så till dom flesta som plåtar lite då och då är Canons kamera mera lämplig men är man van vid riktiga kameror så har man nog svårt att acceptera något sådant.
[/ QUOTE ]
Kan lova dig att 350D är betydligt vanligare som andrahus hos fotografer än en d70. nikon har stora problem att hänga med canon i slr utvecklingen. Jag menar inte att d70 är en dålig kamera för det är den defenitivt inte. dock går den inte att jämnföra med 350D. Du snackar om storleken som om det vore det viktigaste på en kamera. Det man letar efter när man köper en kamera är ju att den är så lätt som möjligt utan att bli obalanserad och att den ligger bra i handen. d70 sitter som ett smäck i handen, men inte bättre än 350d e min åsikt. fast smaken är ju som röven!
-
Nej den spöar inte Nikon D70 i det mesta faktiskt inte i så mycket alls pixlar är inte allt här i världen.
Här kan du kolla skillnaderna på kamerorna och se vad som passar dig bäst!
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page21.asp -
Press fotografer nej dom använder oftast Nikon reklam fotografer oftast canon så det beror lite på ju.
Jo det är ju säker rätt nu skall vi inte ge oss in i en Canon Nikon debatt båda har sina för och nackdelar och alla har vi olika preferenser.
Nu kommer Nikon med en ny kamera som skall ersätta D70 och då är den garanterat lika bra eller bättre än Canons motsvarighet och sen är ekorr hjulet igång igen!
Har man inte allt för bråttom så kan man ju vänta och se hur bra den kameran blir har man optik sen tidigare så tar man ju såklart den kamera tillverkaren just bara därför.
Det allra viktigaste är ju att både Nikon och Canon tävlar med varandra om att vara bäst och det gynnar ju oss glada konsumenter i slutändan.
Smaken är ju som du säger olika och Canons 350 d tycker jag inte alls om att hålla i handen däremot Canons D20 känns väldigt bra i handen.
-
Har man Nikon objektiv sedan innan så skulle jag nog siktat in mig på en beg D70.
Men jag tycker att om man läser på nätet så straffar Canon Nikon numer. Men det är kanske bara är jag som är färgad… En proffsfotograf som jag träffade hade gått över från Nikon till Canon för att han inte tyckte att Nikon hängde med. Han pratade ngt om att Nikons system med mindre ”objektiv-fäste” passade mindre bra för det digitala formatet (liten sensor). Men detta skall jag kanske lämna lite öppet då jag inte begrep riktigt vad han menade. Någon annan som ve`t? -
Canon, 350 D suger i jfr, med D70 i det mesta utom bild kvalitet. Och 350:s kit objektiv är ett skämt. Men det är ett system man köper o därför hade jag nog hellre IDAG satsat på Canon… av många anledningar.
Äger själv en D70. Om man skall köpa DSLR ”måste” man också lägga pengar på optik. Annars är en digital pocketkamera bättre.
Det är i alla fall mina 50 cent. -
vet inte vad jag ska säga riktigt
D70 har inget vertikalgrepp vilket är ett fett minus om man kör med större optic.
Nikons blixtar är bättre men dom är ju inte bakåtkompatibla vilket gör att du inte kan köpa en beg blixtDet spelar egentligen mindre roll. Ska man nu köpa en systemkamera så måste man ha vettet att lägga lika mycket per objektiv som hela kameran kostade. En STOR del (inte allt) av prestandan i autofokusens snabbhet, skärpa, skärpedjup och sådana saker sitter ju i just optiken.
Jag tycker man får mer för pengarna hos Canon.
-
Själv slog jag till på en sån här på Tradera idag, vad tror ni? Ni verkar ju ha bra koll, kan dock inte få fram info på hur många megapixlar den har m.m? Vilka minneskort funkar tror ni??
-
Fan Skånepaul du skulle köpt min Nikon istället, du är lurad…
-
Det tror jag inte, 6 papp för den! Han som sålde sa att jag gjorde ett klipp, att sådana kameror inte görs längre…
-
HAHA! gick du på den gamla säljfrasen. regel nummer ett när man köper något: lyssna aldrig på säljaren, bilda en egen uppfattning.
-
Nu hängar jag inte med längre… är det nån form av dubbel ironi nu eller!
Logga in för att svara.