Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing pris bräda?

• kinetic

Medlem
    22 juli, 2009 vid 19:58

Centerbord:Ja
    Pris: Med tanke på att grejerna är ca 10 år gamla så tippar jag på max 1500 för allt

• mattias1980

Medlem
    22 juli, 2009 vid 20:07

kan den funka som nybörjar bräda, e de någon som vet volym o storlek på brädan?

• kinetic

Medlem
    22 juli, 2009 vid 20:12

ca 330cm, typ 65 bred, ca 170 liter…Ja den funkar som ”första bräda”, men jag skulle satsa på något utan centerbord…

• mattias1980

Medlem
    22 juli, 2009 vid 20:14

blir det inte vingligt utan centerbord? eller man vänjer sig snabbt?

• kinetic

Medlem
    22 juli, 2009 vid 20:17

Jo det blir ”vingligare”…Men en bredare bräda (utan centerbord) är mindre vinglig än en smalare med…Anledningen till mitt råd om en bräda utan centerbord är att så fort man lärt sig plana kommer man hata det förbannade centerbordet. Vill du ha en bräda att ”utvecklas” på så köp en utan centerbord.

• mattias1980

Medlem
    22 juli, 2009 vid 20:19

ok tack för hjälpen, var finns alla lite större brädor e de ingen som säljer dem.

• Knatte

Gäst
    22 juli, 2009 vid 21:03
    Mattias1980;560866 wrote:
    kan den funka som nybörjar bräda, e de någon som vet volym o storlek på brädan?

Exakta mått: VELOCE 328

3,28 m
    0,68 m
    11,5 kg
    185 l
    37/40 cm
    freeride allround
    Thermo
    Tillverkad mellan 96/00
    Allt enligt Bic’s hemsida
    Kommer funka bra som nybörjarbräda och vara kul i någon säsong, sedan kommer du vilja ha något mindre och roligare. men som startbräda som kommer den funka bra. Du kan säkert inte få något bättre för dessa pengarna om du vill börja från grunden..

Det finns en del lämpliga nybörjarbrädor/större brädor, men de säljs direkt och ofta ligger priserna uppåt 7-10000 kr för kompletta paket. Man får ha tur och hitta något direkt där..:cool2:

• carl-r

Medlem
    22 juli, 2009 vid 22:25

Köp den Mattias och byt bräda om ett par år. Centerbordet kan du ha stor nytta av i marginella vindar för att ta höjd. Det är inte alls fel. Jag förutsätter att centerbordet går helt in. Den här typen av brädor har ofta centerbord även idag. För svenska vatten särskilt på ostkusten borde det vara optimalt.
    Tycker du centerbordet är i vägen kan du ju alltid plocka ur det.

• bicless

Medlem
    22 juli, 2009 vid 22:31

Jag tycker åxå det är ett shysst set om man vill komma undan billigt och ha grejer som funkar för nybörjare. Den är lite vingligare än dagens nybörjarbrädor men det borde funka fint endå.
    Man blir ju lite nostalgisk när man ser dem. Hade en liknande och den var skön som attan med dåtidens perspektiv, i alla fall rakt fram och på kryss. Svängegenskaperna var det sämre ställt med.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing pris bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.