Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing problem med köp och sälj?

  • problem med köp och sälj?

    Publicerad av sailortrash på 25 maj, 2015 vid 12:51

    hallop

    jag kan inte lägga in en annons köp och sälj. Jag måste logga in (fast jag är inloggad), och sen accepteras inte det korrekta lösenordet…

    ngn mer?

    pedersen svarade 8 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    25 maj, 2015 vid 13:00

    Köpåsälj har byggts om lite på sistone, såvitt jag vet. Testa att logga ut och logga in igen?

  • tsss

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 09:39

    hej. Samma här skulle lägga in en annons åt TWC (glasmaster) – var ej inloggad och när jag skulle logga in så tog den ej mitt lösenord. Testade flera gånger men blev tvungen att mailvägen få göra ändring och ta ett nytt lösen.

  • challgren

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 14:10

    Bra att ni rapporterar problem!

    Vi har uppgraderat de flesta delarna av plattformen och plugins så det kan nog finnas vissa glitchar.
    Jag har testat men kan tyvärr inte återskapa problemen men letar vidare!

    https://www.youtube.com/watch?v=z_KmNZNT5xw

    Som drMasse skriver. Testa att logga ut helt och hållet och logga in igen om ni har problem. Brukar lösa det mesta!

  • caramba

    Medlem
    7 september, 2015 vid 20:08

    Jag har försökt logga in för att svara på annons. Ett antal gånger.Gick ej. Tryckt på länken för att ändra lösen till nytt. Får besked att mail skickats till mig för återställning, men får den inte..

  • challgren

    Medlem
    7 september, 2015 vid 20:48

    @Caramba 735677 wrote:

    Jag har försökt logga in för att svara på annons. Ett antal gånger.Gick ej. Tryckt på länken för att ändra lösen till nytt. Får besked att mail skickats till mig för återställning, men får den inte..

    Hmm, märkligt. Jag skulle logga ut när du är i forumdelen…rensa cookies…logga in igen och sen gå tillbaka till Köp & Sälj.

    Apropå mail för återställande av lösen: Kan du kolla din skräppostmapp?

  • caramba

    Medlem
    7 september, 2015 vid 21:02

    @challgren 735682 wrote:

    Hmm, märkligt. Jag skulle logga ut när du är i forumdelen…rensa cookies…logga in igen och sen gå tillbaka till Köp & Sälj.

    Apropå mail för återställande av lösen: Kan du kolla din skräppostmapp?

    Ligger inte i skräppost hos mig. Har e-post via domeneshop i Norge , vet inte om de har lagt till ngt filter där surfzone finns. Just nu skriver jag via Tapatalk på min iPad , där lösen finns sparad, efter alla gånger jag fått fel och ändratnär jag skulle logga in för att svara på köp och sälj vetet jag inte längre vilket min lösen är. Provar igen på datorn imorgon då jag åter är hemma.

  • challgren

    Medlem
    7 september, 2015 vid 21:16

    @Caramba 735683 wrote:

    Ligger inte i skräppost hos mig. Har e-post via domeneshop i Norge , vet inte om de har lagt till ngt filter där surfzone finns. Just nu skriver jag via Tapatalk på min iPad , där lösen finns sparad, efter alla gånger jag fått fel och ändratnär jag skulle logga in för att svara på köp och sälj vetet jag inte längre vilket min lösen är. Provar igen på datorn imorgon då jag åter är hemma.

    Ok, maila mig om det inte fungerar så ska jag försöka lösa det. christian(a)surfzone.se

  • ozzie

    Medlem
    8 september, 2015 vid 05:47

    Har lagt in annons (igår vid 18-tiden), men ej fått bekräftelse via mail.
    Förra gången jag la in annons tog det 3 dagar innan jag fick bekräftelsen + 2 st mail från personer som svarat på annonsen! De missade chansen att handla pga denna försening!

  • challgren

    Medlem
    8 september, 2015 vid 17:11

    Det är inget fel på Köp & Sälj egentligen utan det är ett mailproblem. Steffo jobbar med en lösning på det.
    Det verkar som om vi blir spamlistade av någon anledning och då stoppas utgående mail från servern…

  • caramba

    Medlem
    9 september, 2015 vid 09:37

    Jag begärde återställning av lösen igår på morgonen. Fick länken idag, men då hade det gått mer än 24 timmar så den gick inte att använda. Frågade domeneshop, där jag har min e-post om de hade surfzone på någon spärrlista och det hade dom inte. Spam- spärren ligger nog djupare än på individuella e-post hanterade.

  • Aquario

    Medlem
    9 september, 2015 vid 10:13

    När jag kollade min spamkorg på Gmail nyligen fanns det några meddelanden från SurfZone som hamnat där, man måste då öppna mailet och tala om för Google att det inte är spam.

  • Aquario

    Medlem
    9 september, 2015 vid 10:16

    När man lägger in en annons på Köp & Sälj går det inte att ändra sitt namn, utan det blir användarnamnet som visas, hade varat bra att kunna ändra till sitt riktiga namn när man lägger in en annons.

  • challgren

    Medlem
    9 september, 2015 vid 10:47

    @Caramba 735714 wrote:

    Jag begärde återställning av lösen igår på morgonen. Fick länken idag, men då hade det gått mer än 24 timmar så den gick inte att använda. Frågade domeneshop, där jag har min e-post om de hade surfzone på någon spärrlista och det hade dom inte. Spam- spärren ligger nog djupare än på individuella e-post hanterade.

    Ja, det stämmer. Det är en annan spärr vi pratar om, på domännivå från Surfzone.se.

  • caramba

    Medlem
    9 september, 2015 vid 19:08

    Funkade att återställa för mig nu, tack. Fick mail direkt.

  • pedersen

    Medlem
    10 september, 2015 vid 10:21

    Svarade glatt igår på ett mail från en tänkbar kund som ev. var intresserad av mina segel. Tyvärr var hans svar från 28/8 och han hade redan gjort en annan affär eftersom jag inte svarat. Blir till att lägga in kontaktuppgifter i annonsen själv nästa gång.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing problem med köp och sälj?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.