Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Problem med VW T3 vid motovägskörning

• Problem med VW T3 vid motovägskörning

Publicerad av gnutten på 29 maj, 2005 vid 13:51

Hade lite bråttom på motorvägen igår, körde ca 120-130 km/h med bussen i ca 10 mil. Det gick bra och tills jag började sakta in. När jag gick ner till att köra runt 100, så hoppade hela bussen som en lite kanin. Efter några minuter och ett stopp vid rödljus så fungerader åter allt som det skulle igen. Har provkört idag igen (lite lungare tempo), och allt fungerar även fint nu. Vad kan problemet bero på?

Jag planerar att köra lite längre semester i sommar, och försöker undvika att bli ståendes.

Det är en vätskekyld VW T3, med 70kw motor (1989). Tempmätaren stod normalt, det var dock varmt ute.

gnutten svarade 20 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • patrikol

Medlem
    29 maj, 2005 vid 13:58

Det första du bör prova med är insprutningsmunstyckes rengöring finns på dom flesta bensinstationer.
    Jag hade liknande problem med min T4a i slutänden så visade det sig att det var gasspjällspotensiometern som behövde bytas, men prova med insprutningsrengöring det brukar vara så enkelt. Lycka till! smile.gif

• gnutten

Medlem
    29 maj, 2005 vid 14:27

Tackar! Jag skall prova.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA