Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Projekt kidsen gör framsteg!

• Projekt kidsen gör framsteg!

Publicerad av virena på 11 januari, 2009 vid 16:39

Hej hopp!

Ja, då är det snart dags att resa hem igen, eller ja vidare kanske man skall säga. Har tre snabba veckor kvar sen blir det svergie för att packa om till SA.

Cumbuco är sig likt från förra året. Kidsen har dock vuxit och framförallt utvecklats i massor. Eudazio som bara är 15 år fick i år inte längre tavla med barnen i Ceara touren, då han blivit för duktig. Han slutade på 3 plats totalt, när sista deltävlingen avgjordes i Cumbuco. Finns en film med honom, skall se om jag kan hitta fram adressen när han kör med en Takoon. Just nu har hans kite gått sönder så han står utan kite, men det kommer förhoppningsvis lösa sig för honom snart.

Set som nu är 12 år tävlade med kidsen. Det var han som för ett år sedan när jag kom hit knappt kunde åka. Då det var dags för honom att göra entre i första heatet, bedömde han att vinden var lite för svag för hans kite, så han bestämde sig för att använda kiten jag tog med till projektet. Han öste på med f16 2 blind mm mm och efter första dagen låg han på första plats. Andra dagen började han finalen med ett par crasher och lyckades inte hinna upp till Luan som vann. Set lyckades dock få hedersvärd 2a plats. Kort efter tävligen lyckades hans kite gå sönder så han har använt projekt kiten ganska mycket. Under bara ett par veckor har han lyckats lära sig kiteloop handlepass, KGB, backmobe ja, jag kommer inte ihåg all namn han sa. Attans tänkte jag som använder samma kite, då kan man inte längre skylla på att kiten inte vill göra samma sak som jag vill om han lyckades lära sig massa trix på bara ett par veckor efter att han bytte kite. Det är bara att ge sig ut och träna, vem vet en dag kanske det lossnar:)

Förövrigt så har det varit jättekul att vara med kidsen genom projektet. De 10träffarna har varit jätte lyckade, men att kitekids hade så många myror i brallan kunde jag inte drömma om. Det var inte allt för lätt att få dem att sitta still alla gånger. Förutom om man gav dem i uppgift att måla, då ville de aldrig lämna lokalen. Sista gången hade vi en liten avslutningsfest och de målade tackbrev till kvinnan på restaurang sundet på koster.

Vad som varit kul har också varit att några av kidsen som varit jätte sugena på att börja kita men inte haft kite, nu också har fått en möjlighet.

Vi får väl se om det blir nån fortsättning nästa år och hur den isådana fall kommer att se ut.

Tjohopp:laugh:

nundy svarade 16 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • virena

Medlem
    11 januari, 2009 vid 16:48

Försökte ladda upp lite bilder, men internet här är brasilazy, så det får bli en annan gång:smile: Kanske är snabbare imorn…

• virena

Medlem
    11 januari, 2009 vid 18:46

några gick, får se om det kommer några till när internet blir lite snabbare igen

• tote

Medlem
    11 januari, 2009 vid 19:26

Tjenare Virre!
    Härlig läsning och goa bilder. Fan vilka coola kids!
    Hoppas du får det lika bra i SA som du haft det i Brazil. Synd att vi missar varandra när du kommer hem och packar om =(.

• nic

Medlem
    12 januari, 2009 vid 08:51

Underbart! Gulligt när de är precis lite längre än sina brädor 🙂

nic

• skotten

Medlem
    12 januari, 2009 vid 09:33

wow man thats awesome, doesnt make me feel old at all.. 😛

• trumpeten

Medlem
    12 januari, 2009 vid 15:06

Bra jobbat Virre, härligt å se

• nundy

Medlem
    13 januari, 2009 vid 00:23

@nic 525080 wrote:

Underbart! Gulligt när de är precis lite längre än sina brädor 🙂

nic

Haha.. lite pedo-stämning? 😀

Virena – keep it up!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Projekt kidsen gör framsteg!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.