Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pröva issurf i stockholm

  • bicless

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 12:04

    Då tar vi badet. Jag räknar med att vara där från 10.00 och sen större delen av dagen. Ta även med fika ni som vill för kan bli kallt efter nån timme på isen.

    Alltså nu söndagen den 10:e vid drevviken, badet vid herrgårdsvägen.

    Lite Låneprylar finns som sagt

    3 issurfbrädor
    3 riggar
    2 kiter
    1 kiteissurfbräda

    Blåser av dagen innan om prognosen blir usel. Just nu helt ok.

  • tryggen

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 12:22

    Tycker prognosen ser lite tunn ut räcker det med 2m/s?

    Søndag 10. januar

    kl 7 0 mm -6° Svak vind
    2 m/s
    kl 13 0 mm -4° Flau vind
    1 m/s
    kl 19 0 mm -6° Svak vind
    2 m/s

  • christer-b

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 16:44

    Calleväder: Jo det var vi som seglade. Skidorna ligger i bilen men använder dem endast i nödfall, är inte alls lika roligt att segla med dem som med skridskor. Det bör blåsa minst 5-6 m/s för att få ok fart.

    För info så var SSSK med Sture i spetsen och 6st andra Kitewingar och seglade på baggen idag.

  • alarenset

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 18:28

    blåste ca 4m/s idag å det var för lite med pirate bräda och 10cm snö, jäkla skit jag som fixat barnvakt å allt, ska stämma smhi och windguru….

    jag kommer på söndag om det blåser.

  • stefanlindmark

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 18:39
    ålarenset;594331 wrote:
    blåste ca 4m/s idag å det var för lite med pirate bräda och 10cm snö.

    Vilken segelstorlek använde du?

    /Stefan

  • kinetic

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 19:03

    Hm….4 riktiga m/s räcker på snö, men man får inga höga farter dock…Här i skåne skulle det enligt proggen blåsa ca 4-5m/s, men den faktiska vinden var ca 2m/s på sin höjd, dvs för lite på snö…På ren is går man igång vid 2m/s, o bra fart vid ca 5m/s…

  • alarenset

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 19:21

    segel 6.5, det var för lite vind med så mycket snö…. men jag hoppas…

  • bicless

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 21:51

    ålarenset…. trist att det inte blev nått. Låt oss hoppas på att söndag funkar, såg bättre ut för några dagar sen (som vanligt).

  • bicless

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 21:59

    Annars får vi flyttar issurfdagen till bornholm på söndag, där skall det blåsa 17-20 m/s

  • argulander

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 22:35

    Baggensfjärden är nog troligen det bästa för i morgon. Utgångspunkt Pålnäsviken. Se dock upp för svaga partier vid Baggensstäket och Fällström. Kitewingseglarna kommer att vara på Baggen i morgon. Kommer nog att ta mig dit själv trots väntad kyla.

    Klas

  • vind

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 12:38

    Vi vingade baggen onsdag kväll. Bra underlag då med bara lite fnas. Åkte även grillos ut runt Älgö/Fällström. Isarna uppfattade som helt betryggande, på ytor vi rörde oss över. But you never know. Men det är ju bara att reka med viss försiktighet första vändor. Dock tror jag lite pessimistiskt att snöfallet drivit/packats. Men med bräda gör det ju inte så mycket. Erstaviken var ofrusen stora ytor onsdags …… ligger säkert tunna is över nya ytor …utan snö.

    U

  • bicless

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 12:59

    3m/s imorgon så lite lite vind. Det kommer blåsa nordost så jag åker ner till sjöängsvägen vid drevviken kring 10.00 imorgon söndag och kollar läget och monterar ihop några grejer. Blir troligtvis inte heldag på grund av svag vind men vill någon komma dit och kolla grejerna och eventuellt provåka om vinden räcker till så är ni välkommna. Har även med trainerkite som man kan testa i väldigt svag vind.

    http://maps.google.se/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=sj%C3%B6%C3%A4ngsv%C3%A4gen+22&sll=59.23379,18.156881&sspn=0.00742,0.019205&g=sj%C3%B6%C3%A4ngsv%C3%A4gen+20&ie=UTF8&hq=&hnear=Sj%C3%B6%C3%A4ngsv%C3%A4gen+22,+14264&ll=59.235546,18.156388&spn=0.00742,0.02738&t=h&z=16

  • vind

    Medlem
    9 januari, 2010 vid 19:51

    baggen som väntat nu kass för vinge och skrillor, men betryggande is över hela nu, perfekt för er som kör med medar ! lite mer ytor för vinden där, Drevviken vad är det ? Thåström land ?

    Svartlögafjärden och gäddstinna Systrarna för oss i morgon, tjeena Tjorven !

    U

  • alarenset

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 17:05

    är det någon som orkade rigga något segel idag??? själv tog jag en lång tur på grillorna, hoppas på mer vind till nästa helg.

  • nonnos

    Medlem
    10 januari, 2010 vid 18:37

    Packade in allt i bilen och åkte till drevviken. Väl framme vid 13-tiden var det inte värt att rigga då det inte var någon vind… Synd

    Blev det någon demo, hade kanske åkt innan jag kom?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pröva issurf i stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.