Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pubar för surfers?

  • Pubar för surfers?

    Publicerad av q-lobo på 22 oktober, 2001 vid 09:47

    nåväl, eftersom jag lagt ner denna säsong slogs jag av tanken att det inte verkar finnas ngt renodlat ställe i sthlm för surfers, det kan vara så att jag är helt insnöad i mina hårdrocksrutiner men vafan jag kan ju allt om alla ställen trodde jag men jag gick bet.

    självklart är det så att inför en fetblåsig dag ligger man hemma och laddar men sen då? upp på konfen och skryta om chops och airs?
    the fish was this (


    ) big?

    någon?

    icq: 62346138

    anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 09:58

    Stockholm surfbar har aktivitet ibland.
    Nu ska JAG ut och surfa!
    He,he,he…’
    Skoja bara, tycker synd om dig.

    Surf on!
    Hanna

  • q-lobo

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 15:46

    eftersom jag inte är bekant med lidingö så kan du väl förklara för mig vart sthlm surfbar ligger!?

    icq: 62346138

  • zorlac

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 16:02

    Finns det inte nån krogägare eller iallafall nån som jobbar på en krog som surfar, som kan fixa lite “surfkvällar”. Det behöver ju inte vara Sturecompanietklass på det hela, bara nånting.Annars så får vi Stockholmare gadda ihop oss och hitta nåt bra ställe vi kan “ta över”.Trycka i lite windsurf i VHSen och skrika efter Aftersurföl……

    ///Zorlac

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 17:35

    he,he, du vet ju att jag inte har något att göra med lidingö…
    Stockholm surfbar var aktiv det glada året 1999 på rest. Tidsfördrif på regeringsg. De körde surffilm och likasinnade “umgicks”. Vet inte vad som hände sen. Men det verkar ju finnas klart intresse bland oss i sthlm efter nån slags pub, klubb, tidning, nån form av samlingspunkt. Jag har mailadressen till hon som hade hand om sthlm surfbar på den tiden, jag ska maila och se om det inte går att ha nån kväll i veckan/månaden. Folk kan ju ta med sig sina egna surffilmer.

    Surf on!
    Hanna

  • q-lobo

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 17:54

    precis som brAEnningen (bränningen) i klittmoller…

    icq: 62346138

  • q-lobo

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 18:57

    vafan, då är det ju lungt, det är bara att dra igång nått eller att crasha ett ställe och utropa surfrepublik, frågan är bara söder, kungsholmen, stureplan eller lidingö?

    icq: 62346138

  • q-lobo

    Medlem
    22 oktober, 2001 vid 19:00

    vart, när och hur. tell me brother!

    icq: 62346138

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 08:59

    Är Sturecompaniet din referens till ett “fint” uteställe så har du inte varit med om mycket grabben.

    /Neonsurfarn

  • zorlac

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 10:22

    Jag refererade inte till Sture för att det va “fint” ,utan för att dom hade ett releaseparty för Sand mellan tårna.Det va iochförsig en trevlig tillställning, men jag tror att en mindre lokal är bättre för gemenskapen (det kanske inte kommer riktigt lika många varje “vecka” som på Sture.

    Seeya ///Pär

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 16:41

    När var detta?

  • k-p

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 17:24

    Sent förra hösten har jag för mig. Det var full fart! Fler sådana saker….
    Mindre lokal och oftare låter som ett bra tips!

  • q-lobo

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 18:26

    tror du att det går att dra igång något typ 1 gång i månaden, med lite kalla och några sköna filmer?

    icq: 62346138

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 oktober, 2001 vid 20:19

    Verkar ju klart som intresset finns. Jag väntar fortfarande på svar från Marit på rest. Tidsfördrif ang. sthlm surfbar. Det måste finnas någon här på konfen som har någon form av nöjeslivs kontakt… Vore bra att höra sig för lite, kanske i samråd med Rockaway Beach och Bromma Skidsport, lite spons till de kalla.

    Surf and party on!
    Hanna

  • borje

    Medlem
    24 oktober, 2001 vid 08:32

    Jag kommer!Och så kan alla ha våtdräkt för då är ju toalettproblemet löst
    (se annan insändare)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 oktober, 2001 vid 10:58

    Totalbra!
    Ska använda det argumentet om jag pratar med nån pubägare. ” No, we don’t have to use the bathroom, but we are going to need many beers.”
    Surf on!
    Hanna

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pubar för surfers?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.