Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Pushing for PA-Long Distance at Klagshamn Beach Park Sweden. 15/8

  • Pushing for PA-Long Distance at Klagshamn Beach Park Sweden. 15/8

    Publicerad av hanko på 13 augusti, 2009 vid 20:37

    Nu är det nära ännu ett lyckat Klagshamnsevent. Se inbjudan längst upp på tråden.

    En rattfyllerist har satt stopp för mitt tävlingsdeltagande men jag räknar med att åka som en form av Hangaround/Prospect till tävlingen. En “löjligt” spräckt tå gör att läkaren har förbjudit att den får göra entré i fotstroppar!!

    Nu packar jag nog med stålhättedojjor så jag är safe framme vid scenkanten då livebandet spelar…!

    Vilka är mer på G till södern??

    Jag hörde lite löst om att det ska komma in en bred front under lördagen med “kraftiga” vindar men tyvärr lite blöta oxå…! Nån som kan bekräfta eller dementera??

    Väl mött i Klagan till Pers Minne och allmänt skånskt gemyt ! :cool2:

    klang svarade 14 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • joth

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:07

    Verkar komma lite vind. Runt 12 tiden så kan det väl vara runt 10-12 i alla fall. Men det börjar blåsa så att man kan segla redan tidigare med vindar på 6-10.

    Hoppas att det blir lite tävling och att allt inte regnar bort.

    Vilka skall tävla från eliten? Själv tänkte jag nog ställa upp och skulle gärna hamna i freerideklassen men man verkar inte gilla slalombrädor där. Jag har ju bara freerideriggar och inget fullcambrat som var kravet på carbon.

    Ses i morron!

  • hanko

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 19:27

    Jag får torrsegla med min “till-salu-rigg” 🙁 ! Hopppas verkligen att tävlingen kommer att gå av ! C U all framåt “ettermiddan”

  • tobhed

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 19:51

    Jag är kanonförkyld med sikatr givetvis på att vara med, tänkte kanske t.om hänga lite bakom piren mellan heaten =)

  • hanko

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 20:19

    Jaså…är det “pir-vindar” att vänta? Typ…tvärtom-riktning så du/ni kör mot malmöhållet? Vi reder ut begreppen imorrn Tobbe…:-)

  • andersbq

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 06:36

    Just nu är registeringen i full gång och det blåser cirka 5-6 m/s från syd.

  • hanko

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 07:28

    Kastar mig snart i bilen utan brädor tyvärr men med rejäl portion bira till kvällen…:-) Kör hårt ni som inte har spräckta ben….

  • andersbq

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 10:40

    Paddy vann första heatet på Naish SP 110 och Stealth 7,8, blåser cirka 10 m/s, Ulf Sjöstedt tvåa och Tobbe Hed trea.
    21 deltagare i heat 1.

  • hanko

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 11:07

    Gott å höra att racen e igång. Support-team på väg in. Bra rapportering på s-zone när nåt e på G i surfsverige. Snyggt BQ !

  • andersbq

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 13:06

    Tobbe kom först i land efter andra heatet start, sedan var det dött lopp mellan mig och Markus Boman. Skämt o sido, heatet blev avblåst pga vindvrid och punktering! Nu är det party istället :laugh:

  • larsd

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 13:49

    Hoppas ni får en riktigt rolig kväll till både Per´s och Surf Club Klagshamns ära! Känns tråkigt att inte ha möjlighet att vara på plats.

    Jag kommer för att uppmärksamma tanken bakom tävlingen göra en liten donation till Per´s minnesfond, hoppas några fler känner att det kan vara en bra idé att haka på.

    Kör hårt i kväll och i morgon!

  • andersbq

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:27

    Festen igår var kanon med grillad gris ett fantastiskt liveband som spelade i 4 timmar och en bejublad lotteridragning. En ganska blöt tillställning, men det var fint väder och varmt. Just nu är det strålande solsken och cirka 3 m/s nordväst.

  • hanko

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 15:56

    Nu hemma i ett BLÅSIGT Västervik. Jag och “tån” hade som vanligt en kanonhelg i Klagan. Synd att inte vinden ville riktigt idag. Kanske den kom när jag åkt?. Det blåste nämligen i Höör…! Ha det gott och vi ses snart igen !!

  • klang

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 09:10

    Tyckte att det blev en riktigt kul helg, trots att vi bara kunde genomföra ett heat. Extra roligt att Freeride klassen var såpass stor som den var.

    Tack till alla som kom och gjorde den här helgen till ett riktigt höjdar event. Vill även passa på och tacka alla som hjälpte till i helgen för er strålande insats.

    Ni som är sugna på att läsa resultat listor hittar dem nyligen uppdaterade här:
    http://www.klubben.se/SVF/1948-template-p2-6963.html

    Ni som fotograferade under helgen kan väl höra av sig, vi behöver så mycket foto som möjligt.

  • imported_macts

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 10:52

    Detta är ju lysande, jag hoppade upp en placering i totalen när jag inte var med i tävlingen…:-)

  • teamrider

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 18:59

    Ni som fotograferade under helgen kan väl höra av sig, vi behöver så mycket foto som möjligt.

    Bilder kommer så fort jag laddat batteriet i min kamera

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Pushing for PA-Long Distance at Klagshamn Beach Park Sweden. 15/8

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.