Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA – Sylt…vind!

  • PWA – Sylt…vind!

    Publicerad av koa på 29 september, 2008 vid 13:27

    hua vilken prognos! högerhand…väster…onshore…sideshore…hardcore real world vågsegling…
    Undrar om den drar mot oss sen…

    adde svarade 15 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • philippos

    Medlem
    29 september, 2008 vid 17:15

    Kul att Syltan äntligen får en bra prognos. Jag har ingen superkoll på PWA men det känns som att det var riktigt länge sedan man såg en bra vågtävling därifrån.

    / Filip

  • basse

    Medlem
    30 september, 2008 vid 05:44

    Typ ett år sedan va….

  • surfslusken

    Medlem
    30 september, 2008 vid 06:10

    @Basse 503738 wrote:

    Typ ett år sedan va….

    Basserwisser!!!!

  • lars_k

    Medlem
    30 september, 2008 vid 06:51

    Förra året sög pung men eftersom Basse inte tror att vågor kan bli mer än ca 1.5 m (max våghöjd självupplevt…) så var det väl episkt enligt honom.

  • frippe75

    Medlem
    30 september, 2008 vid 10:44

    Om man skulle åka till Syltan…

    Är det ett litet område som funkar vågmässigt … som då blir avspärrat som tävlingsområde eller är det stora ytor att köra på??

    Inlägg ifrån surfslusken undanbedes… Jag har fått dina synpukter på följande resa via telefon. Det finns hundratals andra trådar att kladda i…

  • surfslusken

    Medlem
    30 september, 2008 vid 11:21

    @frippe75 503810 wrote:

    Om man skulle åka till Syltan…

    Är det ett litet område som funkar vågmässigt … som då blir avspärrat som tävlingsområde eller är det stora ytor att köra på??

    Inlägg ifrån surfslusken undanbedes… Jag har fått dina synpukter på följande resa via telefon. Det finns hundratals andra trådar att kladda i…

    Fan, ät skit Frippe!!! Ja undrar fortfarande varför man ska harva ända ner till Sylt me tåg o tjaffs när man bara kan köra till Syltkopian Römo i danmark istället. För funkar Sylt bör Römo funka lika bra, ligger ju så nära.

    http://maps.google.se/maps?f=s&ie=UTF8&ll=54.975249,8.756104&spn=0.375171,1.230469&t=h&z=10

    Men sen är de väl för Frippe som för hans bästis Pålsson att de viktiga e inte att surfa i Sylt utan att agera hangorounds till proffsen o säga “Hi” till polakow o kanske t o m ta ett kort me mobilen så man kan säga att man va där o hängde me honom.

  • mbkpeter

    Medlem
    30 september, 2008 vid 11:56

    @Koa 503530 wrote:

    hua vilken prognos! högerhand…väster…onshore…sideshore…hardcore real world vågsegling…
    Undrar om den drar mot oss sen…

    Riktigt nice prognos. Kan säkert stöka runt i toppen som sista stop.
    Kul att tyskarna får vind när de ställer upp med ett sånt jäkla jippa. Tyskt må hända, men full credd att de får vindsurfing att se ut som redbull airshow eller x-games.

  • philippos

    Medlem
    30 september, 2008 vid 12:05

    Håller med Peter… Ser dock nästan mer ut som OS än X-Games:

  • mbkpeter

    Medlem
    30 september, 2008 vid 13:08

    Well, What the hell…. Kul med stora vindsurf jippon… sorry alla “soul surfers”.. this is needed.

    Kul för JP att vara tillbaka i freestyle toppen.

  • challq

    Medlem
    30 september, 2008 vid 13:12

    byvejr2ed8.jpg
    prognossv0.jpg
    my.php?image=prognossv0.jpg
    Det kommer nog lite vind på västkusten också nu på söndag.
    Fan, jag som har planerat att åka till Oktoberfest i helgen! 🙁

  • frippe75

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 18:56

    @surfslusken 503817 wrote:

    Fan, ät skit Frippe!!! Ja undrar fortfarande varför man ska harva ända ner till Sylt me tåg o tjaffs när man bara kan köra till Syltkopian Römo i danmark istället. För funkar Sylt bör Römo funka lika bra, ligger ju så nära.

    http://maps.google.se/maps?f=s&ie=UTF8&ll=54.975249,8.756104&spn=0.375171,1.230469&t=h&z=10

    Men sen är de väl för Frippe som för hans bästis Pålsson att de viktiga e inte att surfa i Sylt utan att agera hangorounds till proffsen o säga “Hi” till polakow o kanske t o m ta ett kort me mobilen så man kan säga att man va där o hängde me honom.

    Ja …men det finns ju inga svenska proffs med rock-stjärne status..

    Bara fjollor som sover till 12 på dagen när det blåser kuling i stället för att rippa…

  • basse

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 05:17

    Det var inte riktigt så jag menade… jag menade att det inte varit en enda riktigt bra vågtävling detta året men jag ser att jag skrev det lite slarvigt och det får man ju äta upp som vanligt här.

    Du och jag är ju i samma liga då Lasan…. 1,5 m är ju Logo till mast för dig!! Moahahahaaaa
    Sluskens kommentarer behöver man ju inte kommentera det klarar Frippe bra.

    Sylt har väl inte varit bra på länge men som Peter säger så är det en väldigt viktig tävling för sporten.

  • lars_k

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 11:14

    Haha. Du är en riktig loser Basse. Missar alltid de bra dagarna. Fast de e klart, orkar man aldrig köra längre än till sunk-lejjet när det är dax att segla vågor får man skylla sej själv… Moahahaaha!

  • basse

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 12:17

    Nääee… fy fan vad du ä bra Rille… kan inte jag få köra med dig nästa gång och känna på redig sörfing då???

  • endy

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 13:57

    Kom ned på söndag gobbar 😉 och sma(c)ka redig Halmsta segling!!!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA – Sylt…vind!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.