• Publicerad av walle på 11 oktober, 2003 vid 16:02

    Kom på en ide… när man vill få ut luften ur Pyron, utan att traska ned i vattnet, så kan man ju pumpa ur den!
    trä in slangen i någon mudd, sätt pumpen på “deflate”, pumpa och resten kanske ni fattar cool.gif
    det funkar för mig grin.gif

    kitesweden svarade 20 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2003 vid 18:08

    ja eller så kan man juh sätta sig på huk o öppna halsmudden lite….hmm lite enklare förstås wink.gif men det e klart vill man va vakumpackad kan man göra på ditt vis heehe

  • kitelife

    Medlem
    11 oktober, 2003 vid 21:20

    Fick prova min Pryo för första ggn. idag ; ) i grymma vågor och fin vind, en kombination som brukar resultera i ett ganska vått underställ *ler* men inte idag! (kan ha och göra med handskar och tejpade skor men iaf. ). I ren torrhet skiljer den sig inte så mycket från tidigare dräkter jag har använt mer än neoprene tätningen runt halsen som funkade aldeles ypperligt och hjälpte till att hålla tätt den vägen samt även skyddar “muffen” mot skador som kan uppstå av vassa saker tex fenor brädor linor mm.

    Den största skillnaden för mig var passformen och rörelsefriheten, den är stor där den ska va stor och smiter åt där den inte behöver va baggy, när man kör märker man inte av dräkten alls utan den bara gör det den ska nämligen håller dig varm och torr, där e inte heller nått ivägen som skaver eller rynkar sig runt midjan där man har selen inte heller nått som spänner eller tar emot när man ska samla ihop sig för trick och grabbar, jämfört med tidigare dräkter jag använt så känns pyron smidigare på något sätt, som jag sa innan man märker inte att man har den på sig…

    Jag upplevde oxå den som varmare än min gammla dräkt eftersom den inte sitter lika tajt runt armar och överkropp utan även understället kan sitta lite pösigt under villket resulterar i mer luft emellan = mer värme samt utrymme för kroppen att “andas”…

    Min första spontana reaktion är “skitbra” !!! vi får väl se hur det blir när man kört in sig lite på den? och framförallt när tempraturen sjunker lite mer ; ( idag var det förhållande vis varm i vattnet ; ) eller så va det bara adrenalinet som pumpa pga dom underbara vågorna som rullade in i bukten ; )

    återkommer med fler åsikte efter fler timmar i dräkten…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 11:21

    hej ja tycker att det blir väldigt mycket kondens i pyron
    upplever nogon samma sak understället e ganska blött efter någon timma

  • mozzy

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 11:27

    Vart kan man köpa denna (enl Er) grymma dräkt och vad är det för pris på den?

  • virre_bu

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 11:46

    Svar till:


    Vart kan man köpa denna (enl Er) grymma dräkt och vad är det för pris på den?

    [/ QUOTE ]

    http://www.dacon.biz
    PRIS: 4550:-

  • eddie

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 16:09

    Hallo
    Ni gjorde en gruppbeställning på Pyros nyss… men jag var dum i huvudet och snålade. Men va fan, man måste ju ha en torrdräkt. Kommer att bli tokig av att se er andra ute på vattnet när jag står på land och fryser.
    Du (eller ngn annan) som vet om det är fler på G som skall beställa?
    “Grupprabatt?” – Finns det?
    “Generell rabatt för snälla skåningar”?

  • rambo_johnson

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 16:14

    Svar till:


    hej ja tycker att det blir väldigt mycket kondens i pyron
    upplever nogon samma sak understället e ganska blött efter någon timma

    [/ QUOTE ]

    håller fan me, hampe föreslog tunn våtdräkt under. kanske är nått

  • hasso

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 16:16

    va e minimum temperaturen som pyron klarar?

  • hengo

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 17:08

    är de inte liiite fegt ändå? wink.gif grin.gif

    /neopren

  • eddie

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 17:11

    Svar till:


    hej ja tycker att det blir väldigt mycket kondens i pyron
    upplever nogon samma sak understället e ganska blött efter någon timma

    [/ QUOTE ]

    Man kanske skall satsa på MUSTO’s Gore-Tex Torrdräkt. Men den kostar ju ca 6500 kr *suck*

  • patrikol

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 18:13

    Nej mycket fegt wink.gif

  • kitelife

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 18:43

    Svar till:


    är de inte liiite fegt ändå? wink.gif grin.gif

    /neopren

    [/ QUOTE ]

    Ni är bara avensjuka *Hehe*

  • kitelife

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 18:49

    Vet inte om du svettas väldigt mycket eller om dräkten läcker för dig? den läcker väldigt lite på mig men det är väl ingen referens kanske?

    Ett tipps jag kan ge är att anväda handskar/skor och dra dom över “muddarna” och dra åt lite, det hindrar vatten från och tränga in mellan muddarna och kroppen, dra även åt neoprene prylen runt halsen ganska tajt det hjälper med…
    Sen måste man ju inte dyka huvet först (face plant är inget trick ; ) och blir släpad hundra meter varje gång man wipar…

    Va ute i grymma vågor igår och habo i 4 timmar idag, kom upp nästan hellt torr…

  • patrikol

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 18:51

    Tja än så länge är det lätt att vara kaxiga men när det blir kallt då kanske det blir svårare smile.gif Ps var det så genomskinligt?

  • hengo

    Medlem
    12 oktober, 2003 vid 18:54

    Svar till:


    Svar till:


    är de inte liiite fegt ändå? wink.gif grin.gif

    /neopren

    [/ QUOTE ]

    Ni är bara avensjuka *Hehe*

    [/ QUOTE ]
    så kanske det är egentligen ja smile.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.