• blizzy

Medlem
    14 december, 2010 vid 13:38

Gött att det fortfarande är folk ute o kör!
    Lite OT, men vad körde du för dräkt mm o hur länge var du ute?
    Efter snön kom trodde jag det var ganska kört för kite men uppenbarligen funkar det ju =)

• viktor77

Gäst
    14 december, 2010 vid 13:43

Har isen försvunnit? Eller du utgick inte från Habo?

• ursuspolaris

Medlem
    14 december, 2010 vid 14:49

Strax söder om Habo, nedanför ”skolområdet” var det bara drivis som man kunde vada ut genom. Jag var ute i knappt en timme (ja, ja, inte så länge mn det var värt besväret) och hade min vanliga 5/3a med en teflonbelagd väst under och ett underställ i ull under och yllestrumpor under bootsen. Dessutom hade jag med en termos med varmt vatten som jag hällde i boots och hanskar innan jag gav mig ut. Det var ju inte direkt varmt men helt OK!

Men är den någon som vet var man kan få en punka fixad?

• mjersen

Medlem
    14 december, 2010 vid 15:31

ribban va episkt i dag! istappar från skärmen på huvan och ett jämt lager med is över hela kroppen.

• sourra

Medlem
    14 december, 2010 vid 15:56

Har du med hjälp av uteslutningsmetoden tagit reda på om läckan är i en strut eller i leading edge? Om det är en strut kostar en ny bladder knappt nåt så det är bara att beställa och byta själv. Easy stuff.

• ursuspolaris

Medlem
    14 december, 2010 vid 16:10

Nej, jag har inte gjort det. Det är en av struttarna tappar iof trycket samtidigt sm LE, men det är ju inte helt lätt att veta om detta beror på att läckan är i strutten (hur fånigt är föresten inte detta ord?) och att luften går från LE, till strutt och ut eller om det är så att att backventilen till strutten är kass (det är ju en 2008 så det är ju inte helt otroligt, efter vad jag har läst) och att luften läcker rån strutten till LE och ut. Eller är det ngt jag har missuppfattat?

• sourra

Medlem
    14 december, 2010 vid 19:38

Nej du har rätt, det kan vara så att backventilen som ska hindra luften i respektive strut (ja du har rätt, det är ett sjukt fult ord) från att åka tillbaka in i LE vid punka kan vara lite gammal och ledsen men troligtvis är det strutten som är punkad om båda blåsorna blir lika mjuka samtidigt Vad du kan göra är hålla för ventilen mellan strut och LE när en del av luften pyst ut (alltså du trycker på utsidan av strutten så att ventilen på insidan täcks för av bladder-plast, om du är med på hur jag menar). Då bör LE eller strut fortsätta mjuka till sig och då framgår det vilken det är som är kaputt.

• ursuspolaris

Medlem
    14 december, 2010 vid 21:18

Tack… men det just sådan meck jag inte pallade… hoppades att det fanns en kanske lite dyrare, men mycket enklare lösning 🙂

• regfellow

Medlem
    15 december, 2010 vid 06:35

Det finns inga genvägar… ge bort köp nytt!

• sourra

Medlem
    15 december, 2010 vid 15:53

Har tyvärr ingen vidare koll på kitelagare där nere men punkor är i slappaste laget att outsourca =) Håller Skotten fortfarande på?

• blizzy

Medlem
    15 december, 2010 vid 20:21

Sa nån outsourcing?
    Oh jag tror jag ska starta business!
    Jag hämtar din kite, får den fixad och lämnar den vid din dörr när den är klar.
    Du står för lagningskostnad + mitt arvode. Deal? :santa:

• ursuspolaris

Medlem
    19 december, 2010 vid 00:35

Tja, vad ska man säga… är en lat djäkel och den tid jag lägger på Kiting ska vara så mycket som möjligt med vind i seglet 🙂

Blizzy, jag tycker din ide låter utomordentlig!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.