-
Racingraket!!! letar segel också!
Har precis impulsköpt en RRD 271 race på Surfers Paradise. Satan vad fort den ser ut att vara! Antagligen helt hopplös att segla med men jag var bara tvungen att ha den. Brädan väger 4.2 kg utan stroppar och är tydligen seglad av Anders Bringdal i WC tidigare. Priset var helt överkomligt också, endast 2000 pix vilket jag tycket var klart prisvärt. Endast en jätteliten lagning mitt på däcket, annars mkt bra skick. Brädan är från 1998.
Har tänkt att testa att köra den i Store Uddviken i Björlanda, där är ju helt platt vatten och borde utgöra en bra speedsträcka. Har tyvärr inget passande segel till den bara, ingen som sitter och håller på ett gammalt racesegel på ca 6 m2? Gärna ett Simmer… (Har lagt in en annons under Köpes också.) Nu borde jag väl också införskaffa en GPS så jag kan kolla hur fort det går också.
Jäkligt sugen på att testa den så fort som möjligt, jag har kört en del speed innan men inte på en riktigt lika extrem bräda. Jag hade en Copello Course Race 285 för några år sedan och den var ungefär samma typ av bräda. RRD:n kanske inte är någon bräda man kommer använda sådär jättemycket men det kan nog ha sin tjusning att segla med den då och då.
Om någon annan har en sån här bräda så skriv gärna lite kommentarer om den. (getwet69?) Det fanns iofs en del info om den i gamla inlägg på konfen, och den verkar ju arg så det räcker.
/Andreas
Logga in för att svara.