Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Råd om brädval, tack

• Råd om brädval, tack

Publicerad av zilversurfaren på 15 september, 2004 vid 06:28

Först vill jag bara säga att jag förstår att ni ”gamlingar” på forumet läst och svarat på frågor som denna tusen ggr och förmodligen är för trötta för att orka svara en gång till. Jag försöker ändå…

Har idag en ganska stor lättvindsbräda och börjar se mig om efter nåt mindre. Jag är fortfarande ganska färsk kajtare, började förra året. Har windsurfat i ca 20 år dock. Har idag en CO2 16m2, kommer oxå att köpa en 11-12m2 såsmåningom (nån som har nåt fräscht?) Kör i Varberg med omnejd. Vill ha nåt som passar det mesta från platt, småchopp till västkustvågor. Väger 85kg i kallingarna.
    Vill ha nåt som inte är så litet att det blir trögplanat och nåt som inte är så stort att det blir klumpigt och begränsande.

That’s about it, förslag? confused.gif

zilversurfaren svarade 20 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • luuddee

Medlem
    15 september, 2004 vid 08:45

min brunotti e till salu skithärlig bräda..

• kongos

Medlem
    15 september, 2004 vid 09:07

Jag köpte en Tablas nyligen och om man jämför den med wakeboarden innan så…
    Äh! skit i det jag har bara kört brädan en gång så jag är väl inte mycket att lyssna på men jag är nöjd ändå. smile.gif
    Ett litet problem bara. Hur är det tänkt att jag ska lösa vinterkylan med de små stropparna som dessutom är mycket begränsade att justera? Att köra denna brädan med våtskor är nästan uteslutet. Jag hinner få i sista foten exakt när röven tar i botten. Utan dojer? inga problem.
    Nu är det kanske så att andra Tablas har en annan typ av ”stropp” än den jag har, eller? Vad säger ni andra Tablasåkare? Kan ni justera upp mer eller reser ni till ”Fuerte” allihopa?

/E

• gogga

Medlem
    15 september, 2004 vid 09:16

Du gör ”grovjusteringen” genom att flytta skruvarna. Det är samma hål i brädan men det finns två hål i stropparna på var sida. sätter du skruvarna i yttre hålet på båda sidorna kommer du får plats, sen finjusterar du det med hjälp av karborr bandet.
    (dvs. om du har teckno sport, tror de heter så, som jag har)

/nöjd tablas åkare

• kongos

Medlem
    15 september, 2004 vid 09:26

Crasyfly men det finns extra hål där med.
    Jag får prova. Tack!

/E

• zilversurfaren

Medlem
    15 september, 2004 vid 10:07

Öh grabbar, intressant men nu var det råd om brädvalet det gällde wink.gif
    Vad är det för mått på din Brunotti?

• chrille

Medlem
    15 september, 2004 vid 10:45

Svar till:

Jag köpte en Tablas nyligen och om man jämför den med wakeboarden innan så…
    Äh! skit i det jag har bara kört brädan en gång så jag är väl inte mycket att lyssna på men jag är nöjd ändå.
    Ett litet problem bara. Hur är det tänkt att jag ska lösa vinterkylan med de små stropparna som dessutom är mycket begränsade att justera? Att köra denna brädan med våtskor är nästan uteslutet. Jag hinner få i sista foten exakt när röven tar i botten. Utan dojer? inga problem.
    Nu är det kanske så att andra Tablas har en annan typ av ”stropp” än den jag har, eller? Vad säger ni andra Tablasåkare? Kan ni justera upp mer eller reser ni till ”Fuerte” allihopa?

[/ QUOTE ]

Har du testat att lossa kardborrbandet ovanpå stroppen och trycka in en 1,5 liter läskflaska.
    Jag får in mina 43:or med vinterboots utan problem med samma stroppar.

• egan

Medlem
    15 september, 2004 vid 10:49

brunottin e fin den. en bräda som e ganska lättåkt men som det ändå känns som man kan utvecklas o köra med ganska länge.

• pepa

Medlem
    15 september, 2004 vid 13:08

Du får min Icon 130 för 3000.

• nilsson

Medlem
    15 september, 2004 vid 16:53

Underground WT 140, bra allroundbräda till din vikt, kolla surfer.se! Mvh Bengt

• zilversurfaren

Medlem
    15 september, 2004 vid 19:01

Svar till:

Underground WT 140, bra allroundbräda till din vikt, kolla surfer.se! Mvh Bengt

[/ QUOTE ]

Den ser Riktigt intressant ut! Har du en beg sån att sälja Nilsson eller? 6900 spänn är lite mkt för mig just nu.
    Tretusen för en Icon kan jag väl klara av ekonomiskt men frågan är om jag klarar att köra på den. Är den inte lite liten för mig? Är nog lite större än dig Jesper, 195cm, 85kg. Kanske skulle en Icon 140 passa mig bättre men jag tycker fortfarande den känns lite smal.

• zebulon

Medlem
    15 september, 2004 vid 20:15

Testa en Waves V-Flex. Har 2 st demo ute just nu… En 127:a och en 135:a, som borde ligga i din prisklass. 35:an är i GBG så hör av dig om du vill testa… smile.gif

/Jonas

• nilsson

Medlem
    15 september, 2004 vid 20:31

Tyvärr inte! Men lycka till med brädletandet//Mvh Bengt

• zilversurfaren

Medlem
    15 september, 2004 vid 22:00

Nån som vet om det kommer att finnas möjlighet att prova div utrustning från återförsäljarna under ”Hang Loose” helgen i Björkäng?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Råd om brädval, tack

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.