Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rädda TT-vägen

  • Rädda TT-vägen

    Publicerad av lbj på 22 september, 2010 vid 16:10

    [FONT=&quot]Torkeltorps Hamnförening är mycket tacksamma om vi som vindsurfar och kitar och som använder grusvägen genom fårhagen fram till hamnen/stranden vill vara med att betala ett par lass med grus för att underhålla vägen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Totalt handlar det om 4000:-. Hamnföreningen sköter om att få gruset på plats. Jag tror detta kan vara bra för våra framtida relationer med hamnföreningen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Sätt in ett valfritt belopp, 100:- kanske? på konto SEB 5694 31 608 34 så överlämnar jag pengarna till hamnföreningens ordförande Bengt Johansson. (Skriv ditt namn som avsändare.)[/FONT]
    [FONT=&quot]mvh/ Lars Bjärkling[/FONT]

    lbj svarade 13 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • above_the_law

    Medlem
    22 september, 2010 vid 16:37
    lbj;632393 wrote:
    [FONT=&quot]Torkeltorps Hamnförening är mycket tacksamma om vi som vindsurfar och kitar och som använder grusvägen genom fårhagen fram till hamnen/stranden vill vara med att betala ett par lass med grus för att underhålla vägen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Totalt handlar det om 4000:-. Hamnföreningen sköter om att få gruset på plats. Jag tror detta kan vara bra för våra framtida relationer med hamnföreningen. [/FONT]
    [FONT=&quot]Sätt in ett valfritt belopp, 100:- kanske? på konto SEB 5694 31 608 34 så överlämnar jag pengarna till hamnföreningens ordförande Bengt Johansson. (Skriv ditt namn som avsändare.)[/FONT]
    [FONT=&quot]mvh/ Lars Bjärkling[/FONT]

    Mycket bra idé, men tror kanske att VSK borde handha pengarna…
    Vi behöver göra lika dant med vägen ut till Åsa, men den kan kanske SSA ta hand om?

  • stebe

    Medlem
    22 september, 2010 vid 16:46

    Klart o Betalt!!! Kom igen nu, det är riktigt bra att vi kan parkera på deras hamnområde.

  • svinet

    Medlem
    22 september, 2010 vid 18:37

    Bra initiativ. Nu har jag och tjejen slängt in vår del. Kom igen nu alla!!! Torkel är ett bra ställe och vi behöver ha ett bra fungerande ställe när gbg!!
    Slanta upp 100kr, det kan alla avvara!!

  • sourra

    Medlem
    22 september, 2010 vid 19:40

    TT borde betala mig för all förnedring…

  • stebe

    Medlem
    22 september, 2010 vid 19:57

    Är det så det funkar så tycker jag vi går ihop och försätter askimsviken i konkurs.

  • haze

    Medlem
    22 september, 2010 vid 20:08
    above_the_law;632397 wrote:
    Mycket bra idé, men tror kanske att VSK borde handha pengarna…
    Vi behöver göra lika dant med vägen ut till Åsa, men den kan kanske SSA ta hand om?

    Räcker det inte att TTvindsurfingsklubb tar hand om pengarna? Varför måste VSK vara med på det? 😉

  • svinet

    Medlem
    22 september, 2010 vid 21:46
    stebe;632430 wrote:
    Är det så det funkar så tycker jag vi går ihop och försätter askimsviken i konkurs.

    höhöhö Pierre du har väl en del att hämta där?

  • svinet

    Medlem
    22 september, 2010 vid 21:46

    bara att sätta in stålar… varför skall vi göra det krångligt?

  • pontus-ts

    Medlem
    23 september, 2010 vid 19:25

    Nu har jag kastat in en hundring.

  • stebe

    Medlem
    23 september, 2010 vid 19:28

    Det är snyggt! Men du gjorde det säkert bara för att du lyckades sätta back2blind där idag. Det känns som du försöker muta till dig fler nya trick.

  • above_the_law

    Medlem
    24 september, 2010 vid 06:37
    Haze;632432 wrote:
    Räcker det inte att TTvindsurfingsklubb tar hand om pengarna? Varför måste VSK vara med på det? 😉

    Jo, men det framgick väl inte riktigt av inlägget…?
    Jag pröjsar idag (bara man slipper att använda IBAN för då blir man bara blåst:wink:)…

  • lbj

    Medlem
    24 september, 2010 vid 07:59

    Himla kul att så många kitesurfare ställer upp med bidrag.
    Jag vill passa på att förtydliga att varken kiteföreningar eller vindsurfingföreningar ligger bakom insamlingen av att bekosta material till grusvägen.
    Det är alla vi som använder området som vill ha en bra väg ner till stranden samt en god relation med hamnföreningen och markägare.
    Lars Bjärkling

  • pontus-ts

    Medlem
    24 september, 2010 vid 14:06

    vad kostar back2wrapped tror du 🙂

  • svinet

    Medlem
    24 september, 2010 vid 14:21
    Pontus ts;632712 wrote:
    vad kostar back2wrapped tror du 🙂

    om du skall sätta den Ponta så får du betala med bruna pengar

  • lbj

    Medlem
    25 september, 2010 vid 08:05

    Lördag morgon 25 sept
    Vi har nu 1950:- på kontot för TT-vägen
    Lars Bjärkling

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rädda TT-vägen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.