Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rågelund??
-
Rågelund??
Publicerad av Knatte på 24 juli, 2005 vid 18:28Nu när det är mycket angående Speed så dyker ju ständigt namnet Rågelund upp på gps.speedsurfing.com
Vi har ju behandlat detta i en tidigare tråd, men det känns ju som vi borde få en utförligare beskrivning av detta stället.
Jester du borde nog utveckla detta lite mer, då stället verkar ha potensional eller snabba seglare
Profile
Name : Jesper Kinnas
Home spot : Ragelund, Asa
Height : 180 cm
Weight : 105.0 kg
Date : Tuesday, July 19, 2005
Spot : Ragelund, Asa, Sweden
Board : JP Super-X 106
Sail : Neilpryde RS4 6.2
Fin : JP Super-X 34
Average speed : 29.6 knots (31.2 31.0 29.7 28.7 27.2)
Max. GPS (display) : 31.4 knots
Max. 2 sec. (software) : 33.3 knots
100 m run : 31.4 knots
250 m run : 30.7 knots
500 m run : 28.7 knots
Windspeed : 23.0 knots
Windgusts : 25.0 knotsanonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Uj!
Postade ju denna session för bara 10 minuter sedan…
Rågelund är ju ingen större hemlighet, faktiskt. Exempelvis så har GWC en kort beskrivning av stället. Kolla här: http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=190
Tyvärr är det ju bara riktigt platt vatten bakom en liten ö, så det är lite hårigt med bra med tryck i 6.2:an ute bland dyningarna.
Men min RS4:a e ju hur grym som helst! Var inte i närheten av att vara överriggad när jag gasade på plattvattnet när det blåste runt 14 meter i byarna.
Förrästen… Ni som kan det här med GPS (har ju precis skaffat min), På displayen stog det max 31.4 knop, men i GPSar får jag ju siffran 33.3 knop som snabbaste 2-sekunders intervall. Har kollat datan, och det rör sig inte om någon spik av något slag. Är detta normalt att hastigheten är högre i den tankade datan?
Men speedfreaken från Götet (och andra delar av landet) är naturligtvis välkomna på ett besök! Generösa riggningsytor, och ok parkerng. Och ett skönt gäng surfare. Glöm dock inte att dom skall ha betalt för parkeringen bara. Finns risk för lappning annars…
-
Knatte
Gäst24 juli, 2005 vid 19:07Här håller vi koll..
På displayen stog det max 31.4 knop, men i GPSar får jag ju siffran 33.3 knop som snabbaste 2-sekunders intervall. Har kollat datan, och det rör sig inte om någon spik av något slag. Är detta normalt att hastigheten är högre i den tankade datan?
Det kan bli så att datan räknar fram högre värde jämnfört med displayen. Det finns en föklaring på detta på GPS-speed… forumet. -
Svar till:
Här håller vi koll..
På displayen stog det max 31.4 knop, men i GPSar får jag ju siffran 33.3 knop som snabbaste 2-sekunders intervall. Har kollat datan, och det rör sig inte om någon spik av något slag. Är detta normalt att hastigheten är högre i den tankade datan?
Det kan bli så att datan räknar fram högre värde jämnfört med displayen. Det finns en föklaring på detta på GPS-speed… forumet.[/ QUOTE ]
Sorgligt dåligt forum. Kan du länka till rätt postning?
Och vilken hastighet är den korrekta?
-
Knatte
Gäst24 juli, 2005 vid 19:54Jag letade, men hittade inte tillbaka till detta inlägg
Men det var någon lång utläggning som förklaring, men kontentan var att det kunde inträffa i vissa lägen. Men normalt är det högst värde på displayen.Det börjar bli mycket jobb, med oss svenskar nu
Så om någon är sugen på följande:”Roger van Tongeren 7/24/2005 8:27:28 PM
Is any of the Swedish speedsurfers maybe interested in becomming the Regional Time Keeper for Sweden (or Scandinavia?!).
There seems to be more and more speedsurfers in Sweden and it will be great if there is someone who can support these surfers if there are any questions. Besides that there is an important task in checking the sessions, validating rankings etc.If you are interested than please send me an e-mail: roger@gps-speedsurfing.com ”
-
Låter som ett perfekt jobb för dig!!!! Kom igen nu!
Dessutom en separat Speed/slalom konf här där vi kan posta resultat och snacka cambersegel!SLALOM/SPEEDKONF NU!!!
-
Knatte
Gäst24 juli, 2005 vid 20:09Tror det är mina kluriga GPSar frågor till Roger, som utlöste detta mailet
Så jag kan ju inte vara speciellt lämplig för jobbet -
Svar till:
Tror det är mina kluriga GPSar frågor till Roger, som utlöste detta mailet
Så jag kan ju inte vara speciellt lämplig för jobbet[/ QUOTE ]
Bara o ta jobbet!
Handlar ju bara om att vara bollplank
-
Tvärtom du är bättre än holländarna och driver det framåt.Hade det varit svårt att göra en mini gps-speedsuring här på konfen?
SLALOM/SPEEDKONF NU!!!!
-
jag röstar också på dej knatte
får en känsla av att du är rätt person att börja ta tag i det här/tbsurf
-
Knatte
Gäst24 juli, 2005 vid 20:26TB! Jag tänkte just föreslå dig
Du har ju redan börjat din bana som bollplank…Jag har redan idagsläget för mycket runt omkring mig, som jag måste skära ner på.
Tror därför inte jag behöver ytterligare arbetsuppgifter på min fritid.
Men jag tackar för förtroende -
sorry, no can do
egen firma + 2 kids och ett ständigt surfsug
börja du knatte
det är ju inte så många svenskar inne
och dom flesta har ju lärt sej redan/tbsurf
-
Jag lägger min röst på Knatte och tbsurf!
Det bästa vore om ni delade bördan, för ni verkar ju vara dom mest kunniga änsålänge i alla fall!
och som sagt, SPEED/SLALOM Forum nu + ett steffo-speedsurfing.com
-
Svar till:
Dessutom en separat Speed/slalom konf här där vi kan posta resultat och snacka cambersegel!
[/ QUOTE ]
Det är väl bara att be Konfmaster att lägga upp ett delforum för Speed/Slalom?
I värsta fall är det ju inga större problem att sätta upp en egen hemsida med forum för speedfanatiker…
-
Nu när vi ändå pratar rågelund tänkte jag höra var ni som seglar där går i, har alltid gått i via stranden men det är så jäkla bökigt å bära å vada ut, kan man inte gå i närmare campingen eller så? Mer info om saken tas gladeligen emot…
Logga in för att svara.