-
RAPPORT FRÅN JONA.
Hej
Om ni undrar varfor det har gatt lite knackigt pa sistone sa har jag nagra grejer
att ursakta mig med…Det borjade med att jag knackte min North 520 en av de forsta dagarna. Som tur
var fick jag lana en Arrows mast av Lars Pedersen. Efter tva dagar var den ocksa
knackt. Som tur ar kan han fa en ny pa garantin. Nu seglar jag pa en NeilPryde
mast som inte fungerar nagot vidare med Gaastra men jag kan i alla fall segla
10.4…Eftersom Giorgio Giorgi (Italien) knackte sin bom fick han lana en av mina som
gick sonder direkt. Efter det har jag knackt ytterligare en. Bakbeslaget pa
min tredje bom har ocksa gatt sonder men det gick att pyssla ihop en fungerande
bom av delarna… Jag kommer att fa ny bommar eftersom de var nya.Min hangsele gick sonder tio minuter fore en av starterna. Daniel lanade som
tur var ut sin extra sele som jag nu seglar med.I ett av racen gick min mastforlangare av och jag blev hemskjutsad i gummibat.
Tva tjuvstarter har det ocksa blivit.
Summa sumarum sa har jag bara tva resultat av fem mojliga sen det blev uppdelning
i guld och silvergrupp.Plastpasar har jag fastnat i hur manga ganger som hellst de sista tva dagarna…
Uhu, en dag kvar. Om bara grejerna haller ihop ska jag nog plocka nagra placeringar.
Hall tummarna!!!Dagens research till Jonas: Phil MacGain segler Curtis custom 70cm till sin
Starboard 175. Han e val sponsrad av Techtonics..? 70cm verkar for ovrigt vara
det man ska ha pa 175:an.Konfen: Det ar ok att lagga upp mina VM mail pa konfen men gor det garna sa
att det framgar att nagon annan lagger upp dom. Kan sticka lite i ogonen pa
folk om man skryter eller gnaller for mycket…Ha det!
Jona SWE876/Jonas
Surfman GBG
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.