Rasta, Närlunda idag?

This topic has 23 svar, 10 deltagare, and was last updated 11 years, 10 months sedan by  Rizze.

• Författare
     Lowsahl 
    Medlem

Hej!

Är osäker på vart jag skall dra iväg idag, Långkörare till typ Dalarö eller till någon av ovan mälarspotar, som torde hålla måttet med dagens prognos.

Alltid trevligt m sällskap.

/Sammy

Benx 
    Medlem
    Löwsahl;567024 wrote:
    Hej!

Är osäker på vart jag skall dra iväg idag, Långkörare till typ Dalarö eller till någon av ovan mälarspotar, som torde hålla måttet med dagens prognos.

Alltid trevligt m sällskap.

/Sammy

Har tänkt köra Rasta eller Närlunda, kan tyvärr inte vara där förrän ca 16.30:mad:

Lowsahl 
    Medlem

Hej!

Dig kan man lita på när det gäller surf på Ekerö, tyvärr blir det nog så att jag drar nu å siktar på att vara hemma till 15-tiden.

Kusten eller mälaren???

Jag postar så du vet om du kommer ifrån tidigare.

Benx 
    Medlem
    Löwsahl;567030 wrote:
    Hej!

Dig kan man lita på när det gäller surf på Ekerö, tyvärr blir det nog så att jag drar nu å siktar på att vara hemma till 15-tiden.

Kusten eller mälaren???

Jag postar så du vet om du kommer ifrån tidigare.

Haha absolut! De e ju så nära så då blir man ju lite bekväm 😉 Precis skriv vart du ska s¨å ska jag försöka komma ifrån tidigare.

LARRY 
    Deltagare

Jag kommer inte iväg till Torö så jag satsar på Närlunda någon gång under dagen. Borde bli bra där.
    /L

Ubbe 
    Deltagare

Tjena!
    Vart riggar ni på Närlunda?
    Hinner ant inte ner till Torö heller.
    /honken

Anonym 
    Inaktiv
    Ubbe;567056 wrote:
    Tjena!
    Vart riggar ni på Närlunda?
    Hinner ant inte ner till Torö heller.
    /honken

Tjena Ubbe 😀 ! Rigga nere på gräset alldeles intill stranden vid närlundabadet. Hittar du dit ?

erco 
    Deltagare

Lutar också åt mälaren för min del idag.
    Hur är görveln jämfört med närlunda på vsv? (Har bara kört närlunda på vnv tidigare)

Anonym 
    Inaktiv

Görveln blir väldigt byigt om det är för mycket väst. Det ligger en kobbe rakt västerut som stör vinden. Görveln funkar väl bäst om det är ren SV eller N har jag för mig. Fast blåser det SV så åker jag hellre till bättre spots som Fituna eller Dalarö så får man väldigt mycket bättre surf……

Ubbe 
    Deltagare
    SolnaUrban;567057 wrote:
    Tjena Ubbe 😀 ! Rigga nere på gräset alldeles intill stranden vid närlundabadet. Hittar du dit ?

Menar du badet på Skäludden, enda badet jag ser på Hitta. Eller ligger det nåt ute Tranholmen eller Näsudden

Anonym 
    Inaktiv
    Ubbe;567078 wrote:
    Menar du badet på Skäludden, enda badet jag ser på Hitta. Eller ligger det nåt ute Tranholmen eller Näsudden

http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Vast&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=118

Hjälper den här kartan ? Har du gps så slå in närlundav så missar du inte vilken väg du ska in på från “stora” vägen. Jag tror inte det står nån skylt till badet därifrån. Däremot från närlundav så kommer det en skylt så småningom efter en backe. Sorry jag är förskräckligt dålig på att förklara vägen…

Ubbe 
    Deltagare

Perfekt! då sak jag nog kunna hitta dit!
    Tack för hjälpen!
    /honken

Benx 
    Medlem

SKa på en husvisning nu sen drar jag till Närlunda. Ser riktigt bra ut här ute på Ekerö 😀

Lowsahl 
    Medlem

Hej!

Hur var närlunda idag?
    Var mkt nära att dra dit men fegade satsade på dalarö där man nästan alltid har andra surfare som sällskap. Byigt som fasen från 0 till tokdrag mellan 10:00-14:00.

/Sammy

lobo 
    Medlem

Bilder från Närlunda – Ekerö
    Hör av er om någon vill ha mer högupplösta bilder.
    /Peter

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account