Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rätt köp nybörjare
-
Rätt köp nybörjare
Publicerad av Grytssurf på 20 april, 2025 vid 11:57Hej alla, jag är nybörjare när det gäller vindsurfing och helt ny på forumet.
Tack på förhand.
Som vanligt börjar jag i fel ände, köper först och frågar sen
Jag har köpt en bic vivace 290
En hel del tillbehör, dubbla segel och 2 master mm.
Kommer jag kunna segla med denna, och hur dåligt köp var det?
Väger 95kg
Grytssurf svarade 4 dagar, 11 timmar sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Ärligt talat blir det mer eller mindre omöjligt att lära sig på den. Tror den har 110 liter och är väldigt smal. Om du inte är 20 år och har oceaner av tålamod och talang förstås.
-
Tack för ett bra och ärligt svar.
Mina vänner här fick sig ett gott skratt.
Om vi adderar 40 till åldern du nämnde så kommer vi rätt. Tror brädan är på 120L men det hjälper nog inte så mycket.
Får kanske försöka ordna en annan bräda om man kan hitta en där masten mm är kompatibelt. Men hur vet man det?
Brädan jag köpt borde ju funka bara jag får träna lite gissar jag.
Vet vi vad det är för typ av bräda? Gillar ju fart…
-
instämmer. nypriset i annonsen är som att lägga ut sin gamla volvo 240 för 5papp å skriva att nypriset va 320.000. det är liksom inte relevant längre på prylar som är så gammalt. Och om man fortsätter på gammalt är det dessvärre inte bättre än att ts har blivit blåst på 3000kr för gammalt bös som endast någon enstaka entusiast skulle köpa för kaffepengar även om många av de där entusiasterna gladelingen jublar över att de är värt massor av någon märklig anledning.<div>
Vi hjälper dig gärna att hitta rätt grejer istället bara vi får chansen 🤙🤙
</div>
-
Tack
Ska hämta grejerna nästa helg.
Antingen säljer jag allt eller ser vad jag kan behålla och kompletterar med lämpliga prylar för att komma igång.
-
Det är standardfäste så masten passar rent tekniskt i nyare bräda. Du skall leta efter något som uppfyller följande