Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Reklamera Rip Curl?

  • Reklamera Rip Curl?

    Publicerad av sourra på 23 oktober, 2008 vid 22:55

    Yo! Tänkte ta och reklamera min F-bomb vars sömmar spruckit på tusen ställen trots notorisk skötsel men har fan ingen aning hur man får tag på Rip Curl. Tips?

    skanepaul svarade 15 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 36 Svar
  • 36 Svar
  • patrikol

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 23:00

    @sourra 510985 wrote:

    Yo! Tänkte ta och reklamera min F-bomb vars sömmar spruckit på tusen ställen trots notorisk skötsel men har fan ingen aning hur man får tag på Rip Curl. Tips?

    Otur köpte min Rip Curl i Bangkok på den adressen du har hittat och den har hållt väldigt bra.

  • skotten

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 23:16

    I am guessing germany is where their HO is at?

  • chohoo

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 05:50

    Det är Sjö & Snö Distribution HB som är Rip Curl i Sverige. Du hittar dem på

    Telefonnummer: 031-7718307
    Besöksadress: Hängpilsgatan 6
    42677, VÄSTRA FRÖLUNDA

  • yann

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:04

    Du ska ju ta det med butiken där du köpt dräkten. Tanken är ju inte att en distributör ska behöva ta hand om slutkunder. Det är väl hos Falle du köpt dräkten så då är det han som ska ha den.

  • skejtar_henke

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:40

    @patrikol 510987 wrote:

    Otur köpte min Rip Curl i Bangkok på den adressen du har hittat och den har hållt väldigt bra.

    Ja fast ärligt nu Patrik.. Hur många gånger har du använt den dräkten? Säkert bra men.

  • skejtar_henke

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:43

    Yes gå till butiken som har sålt den. Dock så behöver du kvitto. Eller att om butiksinnehavaren är skysst och känner igen dig och tar det ändå.

    Lycka till….

  • kvabbso

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:48
    Yann;511003 wrote:
    Du ska ju ta det med butiken där du köpt dräkten. Tanken är ju inte att en distributör ska behöva ta hand om slutkunder. Det är väl hos Falle du köpt dräkten så då är det han som ska ha den.

    kan bara hålla men…säkert som amen i kyrkan

  • sourra

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 10:54

    Enligt konsumentköplagen står det mig fritt att vända mig antingen till distributör eller återförsäljare och min erfarenhet är att det alltid är bäst att gå direkt på distributör/tillverkare. Jag tycker Falle kan få slippa ta i det här möget om han inte måste.

  • kvabbso

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 11:14

    du är inte bara snygg, du är omtänksam oxå 😉

  • sourra

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 11:25

    More cowbell!

  • skotten

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 12:23

    dude you have a pm with a name and number : ) skotten kan….

  • sourra

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 13:20

    Tack Skotten och Chohoo-mannen för kontaktuppgifterna. Nu ska jag bara leta fram kvittot, sen bär det av!

  • langens_kite

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 15:30

    @sourra 511080 wrote:

    Enligt konsumentköplagen står det mig fritt att vända mig antingen till distributör eller återförsäljare och min erfarenhet är att det alltid är bäst att gå direkt på distributör/tillverkare. Jag tycker Falle kan få slippa ta i det här möget om han inte måste.

    Så då kan jag och flera som tar hem prylar från Pro-limit i Holland upplysa kunderna att om det blir problem så kontaktar ni Surfcompaniet(om de finns kvar) som står som Svensk distributör på Pro-limits hemsida?

  • sourra

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 16:08

    Kunden kan alltid kräva att du som återförsäljare löser det.

  • lr10

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 21:00

    Min köprätt är lite rostig… men anspråk/reklamation mot distributören kan väl enligt konsumentköplagen enbart göras om försäljaren gått i konkurs, upphört med sin verksamhet eller inte går att få tag på om jag minns rätt? Men som sagt jag kan ha fel…

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Reklamera Rip Curl?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.