Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Remember the 80ths? Framtidens rigg!!

• jat

Medlem
    12 september, 2010 vid 18:43

Jag tycker om att de åker i hjälm, röd våtdräckt och skidglasögon. Respekt!
    Hjälm är ju tillbaka. Det är bara att vänta på resten.
    Dock tycker jag om konceptet. Intressant.

• ola-h

Medlem
    12 september, 2010 vid 19:16

Tydligen var de sjukt svårseglade. Men man undrar ju lite hur det skulle se ut med ”modern teknik” (både map seglingstekniken och map byggtekniken).

• johanoeberg

Medlem
    12 september, 2010 vid 21:00

fascinerande! Men jag antar att det måste bralla på duktigt för att det ska vara någon form av action med ”rätt” storlek (inte klumpigt stort)?

• bananen

Medlem
    13 september, 2010 vid 09:24

Här är en annan festlig variant:

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=wfrCvmRLaAc&feature=related”]YouTube – Wave Warrior 75[/ame]

Jag äger själv en Kitewing och kör en hel del på vatten…. Fast i frusen form 😀

Gäst
    18 september, 2010 vid 20:25

Det fanns även en rigg med 2 master…… de riggades så att det blev symmetriskt som en ellips.
    På det viset skulle man inte behöva slänga över seglet vid vändningar…… såg skumt ut

• zurfman

Medlem
    18 september, 2010 vid 21:46

För mig låter det sista som en tanke från en Kite:are som rökt på för mycket en lördagkväll, finns det några bilder 🙂 ?

Misstror dig inte, men låter krångligt!

Gäst
    19 september, 2010 vid 17:51

Jag tror att jag har ett omslag från SURFSPORT tidningen som räknades när det begav sig…
    Jag skall leta upp reportaget

Gäst
    19 september, 2010 vid 17:51

Jag tror att jag har ett omslag från SURFSPORT tidningen som räknades när det begav sig…
    Jag skall leta upp reportaget

• m3lk3r

Medlem
    19 september, 2010 vid 18:43
    *********;631820 wrote:
    Det fanns även en rigg med 2 master…… de riggades så att det blev symmetriskt som en ellips.
    På det viset skulle man inte behöva slänga över seglet vid vändningar…… såg skumt ut

Kjell sallén!!

• andersbq

Medlem
    20 september, 2010 vid 13:25

Kjell Sallén, som numera är involverad i Vindsurfinggymnasiet i Varberg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Remember the 80ths? Framtidens rigg!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.