Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Remember the 80ths? Framtidens rigg!!
-
Remember the 80ths? Framtidens rigg!!
Publicerad av ********* på 12 september, 2010 vid 17:27andersbq svarade 14 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Jag tycker om att de åker i hjälm, röd våtdräckt och skidglasögon. Respekt!
Hjälm är ju tillbaka. Det är bara att vänta på resten.
Dock tycker jag om konceptet. Intressant. -
Tydligen var de sjukt svårseglade. Men man undrar ju lite hur det skulle se ut med ”modern teknik” (både map seglingstekniken och map byggtekniken).
-
fascinerande! Men jag antar att det måste bralla på duktigt för att det ska vara någon form av action med ”rätt” storlek (inte klumpigt stort)?
-
Här är en annan festlig variant:
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=wfrCvmRLaAc&feature=related”]YouTube – Wave Warrior 75[/ame]
Jag äger själv en Kitewing och kör en hel del på vatten…. Fast i frusen form 😀
-
Gäst18 september, 2010 vid 20:25Det fanns även en rigg med 2 master…… de riggades så att det blev symmetriskt som en ellips.
På det viset skulle man inte behöva slänga över seglet vid vändningar…… såg skumt ut -
För mig låter det sista som en tanke från en Kite:are som rökt på för mycket en lördagkväll, finns det några bilder 🙂 ?
Misstror dig inte, men låter krångligt!
-
Gäst19 september, 2010 vid 17:51Jag tror att jag har ett omslag från SURFSPORT tidningen som räknades när det begav sig…
Jag skall leta upp reportaget -
Gäst19 september, 2010 vid 17:51Jag tror att jag har ett omslag från SURFSPORT tidningen som räknades när det begav sig…
Jag skall leta upp reportaget -
*********;631820 wrote:Det fanns även en rigg med 2 master…… de riggades så att det blev symmetriskt som en ellips.
På det viset skulle man inte behöva slänga över seglet vid vändningar…… såg skumt utKjell sallén!!
-
Kjell Sallén, som numera är involverad i Vindsurfinggymnasiet i Varberg
Logga in för att svara.