Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Reparation av Kite

• Reparation av Kite

Publicerad av anonym-anvandare på 20 juni, 2005 vid 12:39

Jag har fått en reva i frontbladdern och behöver reparera. Jag har en gammal bladder jag tänkte använda som laggningslappar. Är det någon som vet vilket klister man skall använda?

När jag fick min bladder reparerad i Cabarete använd de förutom lagningslappar och lim, även ett strykjärn – Är det någon som har erfarenhet av det? Temperatur på järnet??

rocco svarade 20 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • sirgomez

Medlem
    20 juni, 2005 vid 12:42

det ska funka med PATEX som man kan köpa i tyskland – har ingen hemma, men kan ta hem några tubar. tyvärr få man inte sälja limmet i sverige för den inhållar toluol eller nåt sånt farligt.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2005 vid 13:22

Allt som är just farligt är alla gånger det bästa, använd det!

Magnus

• rocco

Medlem
    20 juni, 2005 vid 14:38

Det får inte vara mkt fräs i järnet. ska du ha det bör du nog köra med lägsta värmen… det är väl för linne som är lägsta temp antar jag.

• coffer

Medlem
    20 juni, 2005 vid 15:50

Fixade en bladder förra veckan.
    Behövs inget lim. Räcker med stryckjärn!

Värmen beror på hur tjock handuk lr va d e du har mellan platsen o järnet.
    Jag hade en vanlig kökshandduk o då fick vi kräma på ganska bra med värme, men när d väl börjat smälta så går det fort, så man får stryka väldigt korta omgångar.

• marh

Medlem
    20 juni, 2005 vid 17:17

Använd bakplåtspapper mellan järnet och bladdern, funkar kalas och så ser man vad man gör. Jag har kört med medelhög värme men börja med låg och testa dig fram.

• rocco

Medlem
    20 juni, 2005 vid 19:33

bakplåtspapper låter riktigt bra…. o andra sidan är det enklare o låta bli att trasha kiten wink.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA