Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › repris
-
repris
Publicerad av zoolander på 29 juli, 2004 vid 20:27med tanke på att bandana är glad att kitemodet i luften har ändrats är jag glad att kitemodet i träden har ändrats!!
zoolander svarade 20 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
HA HA HA bästa är en då den lila mini stegen .. den når ju inte halvvägs.
-
Och den klarade sig utan revor vad jag vet för jag köpte den av dig
Nu däremot finns det gott om revor i den efter en mindre lyckad landning i ett träd.
Som tur e finns det snälla segelmakare som syr för knappt ens pengar. -
ha ha ha , den kajten måste vara dooomed, vill ändast landas i träd.
-
Det fetaste med kiten var mr Zoolanders knut till leashen som kasade första gången jag använde den och fastnade längst ner vid bomen och medförde typ 28 kitelops innan den gick ner i vattnet med mig som en påse skit efter och två meter längre arm.
Inget agg mot Zoolander då jag klarade mig bra men mörbultad kan tänka mig att han knappt använt leshen. -
Leach! Vad är det?
Är inte det en blodigel? Va fasen har men en blodigel till när man kitar?
Grabbar, skärp er nu. Så coolt är det faktiskt inte.
-
Svar till:
Det fetaste med kiten var mr Zoolanders knut till leashen som kasade första gången jag använde den och fastnade längst ner vid bomen och medförde typ 28 kitelops innan den gick ner i vattnet med mig som en påse skit efter och två meter längre arm.
Inget agg mot Zoolander då jag klarade mig bra men mörbultad kan tänka mig att han knappt använt leshen.[/ QUOTE ]
Lol =)
Skillnad det, själv fäster jag leechen i selen. Lärde mig det efter att armen börjat släpa i backen. -
hahahaha, ja mista Zoooo, det var en gooo dag den!
Och den satt där i dungen många dagar innan det till sist kom ned!
Många hade varit på den och försökt sno den!
hahaha -
Hörru gugge!
Den första som pratat om leach i den här tråden är du, så vitt jag kan se. Brickan pratade om sin leash, som är en helt annan sak.
Hur som helst, så kan det väl vara värt att nämnas igen, att Naish under en period knöt fast leashen på ett så dåligt sätt att den riskerar att glida. Kring 2002 när det var aktuellt, så hade de en PDF ute på sin sida om hur man skulle fixa det, men den verkar vara borta nu.
Hur som helst, så satt den med en larks-head, när ett dubbelt halvslag hade varit bättre, så alla som kör med gamla naish original-bommar borde se över knuten./Rasmus
-
vi fick helt enkelt tag på bommen via lite akrobatisk trädklättring och så knöt vi av linorna på ena sidan bommen och sen DROG vi ner kiten och hoppades på det bästa……och helt sanslöst kom den ner hel och fin…..
-
oj fel inlogg…..jaja, det var i alla fall jag och johan (Zooolander) som drog ner kiteskrället
Logga in för att svara.