Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resa i januari!

  • Resa i januari!

    Publicerad av nicke-l på 26 september, 2010 vid 17:14

    Hej alla glada!
    Någon som har trevliga erfarenheter av att resa iväg för att kite i januari månad?
    Har kollat lite själv och tycker själv att australien är ganska lockande, i perth på västkusten.
    Någon som vart där den tiden eller vart någon annan stans som kan rekommenderas?
    Och hur är det med boende o sånt.. (typ på/nära stranden) eftersom jag inte får hyra något fordon på de flesta ställen utomlands 🙁

    Tack på förhand 🙂
    Nicke.

    mickec svarade 13 år, 6 månader sedan 16 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • mjersen

    Medlem
    26 september, 2010 vid 17:17

    vill di kajta mycklet plattvatten så åk till perth!

  • stebe

    Medlem
    26 september, 2010 vid 17:47

    Det finns flera typ http://www.backpackercarrentals.com.au/std.php?id=4 som hyr ut beg. bilar till en hyfsad peng i Fremantle (Perth) även till folk under 25. Det är ett måste att ha bil i Perth. Men det finns ingen plats jag skulle rekomendera mer den tiden på året. Dec-feb är vindsäkraste perioden där.

  • nicke-l

    Medlem
    26 september, 2010 vid 21:07

    gött! vilka kitestorlekar e de som gäller?
    Stebe ska du ut o surfa imon? känns som jag kan krama ur en del information från dig 😛 jag kör i draget hela dan imorgon!

  • cellentropya

    Medlem
    27 september, 2010 vid 03:19

    out of the box, varför inte Vietnam? Mui Ne ser ut lysande! Jag hade tänkt åka hit efter jul för 12 dagar. En kompis som ofta besök Vietnam tippade mig. I jan man kunde förvänta sig runt 90% vind 9-13 m/s. Intressant miljö och natur, trevliga människor, relativt billigt och resa kan vara någon tusenlapp mindre än för aus.

    Den här video visa lite gran hur det ser ut, trotts att video själv är lamy.

    http://www.youtube.com/watch?v=v0EjckeB3gc&feature=player_embedded

    Och du kan läsa mer på deras hemsida

    http://www.stormkiteboarding.com/

    Jag tycker det är vart en tänka iaf

    /cc

  • jakobb

    Medlem
    27 september, 2010 vid 09:27

    vi åker också till perth i vinter och jag undrar också kring kitestorlekarna. tanken är att kött wake’n’freestyle 24/7 och då är frågan om man behöver komplettera med en sjua till sin 9a? finns ju fan inget värre än att vara överriggad när man ska träna nytt… 66kg is da weight

  • nicke-l

    Medlem
    27 september, 2010 vid 11:04
    jakobb;633172 wrote:
    vi åker också till perth i vinter och jag undrar också kring kitestorlekarna. tanken är att kött wake’n’freestyle 24/7 och då är frågan om man behöver komplettera med en sjua till sin 9a? finns ju fan inget värre än att vara överriggad när man ska träna nytt… 66kg is da weight

    alternativt ha med sig ett par 20 meters linor till sin 9:a kanske 😉

  • stebe

    Medlem
    27 september, 2010 vid 12:12

    När drar du till draget Nicke?

  • johanw

    Medlem
    27 september, 2010 vid 14:45
    Nicke L;633114 wrote:
    gött! vilka kitestorlekar e de som gäller?
    Stebe ska du ut o surfa imon? känns som jag kan krama ur en del information från dig 😛 jag kör i draget hela dan imorgon!

    vi har kört 7 o 9 när vi varit där..

  • hektor

    Medlem
    27 september, 2010 vid 16:31

    hör av er när ni kommer till perth, åker till AU om tre veckor och hamnar nog i perth mitten november/början december nån gång. hoppas ha fått lite koll på stället framåt jul!

  • tactix

    Medlem
    27 september, 2010 vid 16:58
    cellentropya;633135 wrote:
    out of the box, varför inte Vietnam? Mui Ne ser ut lysande! Jag hade tänkt åka hit efter jul för 12 dagar. En kompis som ofta besök Vietnam tippade mig. I jan man kunde förvänta sig runt 90% vind 9-13 m/s. Intressant miljö och natur, trevliga människor, relativt billigt och resa kan vara någon tusenlapp mindre än för aus.

    Den här video visa lite gran hur det ser ut, trotts att video själv är lamy.

    http://www.youtube.com/watch?v=v0EjckeB3gc&feature=player_embedded

    Och du kan läsa mer på deras hemsida

    http://www.stormkiteboarding.com/

    Jag tycker det är vart en tänka iaf

    /cc

    phan thiet i vietnam är också jävligt nice.
    vind i stort sett varje dag, har själv kiteat där. sjukt nice land, allt är sjukt billigt, många och shyssta surfare, shysst miljö. det är ett riktigt bra tips. andra ställen som Mui Ne är också nog riktigt bra, har dock inte varit där.

  • broenet

    Medlem
    27 september, 2010 vid 17:02

    phan thiet i vietnam är också jävligt nice.
    vind i stort sett varje dag, har själv kiteat där. sjukt nice land, allt är sjukt billigt, många och shyssta surfare, shysst miljö. det är ett riktigt bra tips. andra ställen som Mui Ne är också nog riktigt bra, har dock inte varit där.

  • bernhard

    Medlem
    28 september, 2010 vid 12:45

    jag och en kompis kommer också att vara i perth i januari, nån som har koll på ett sjysst boende?

  • nicke-l

    Medlem
    29 september, 2010 vid 21:10
    bernhard;633328 wrote:
    jag och en kompis kommer också att vara i perth i januari, nån som har koll på ett sjysst boende?

    om de skulle bli billigare att bo ihop så e vi 3 säkra som gärna delar boende! 😀

  • mjersen

    Medlem
    30 september, 2010 vid 11:45

    7a är att rekomendera! ryktas även att några från mini HL ska bootcampa i WA i vinter. hooka upp med dom så blir ni ett fett najs crew

  • hektor

    Medlem
    30 september, 2010 vid 12:37

    det luktar sharehouse!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resa i januari!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.