Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Resesällskap Egypten….?
-
Resesällskap Egypten….?
Publicerad av jbi på 6 februari, 2009 vid 13:14Tröttnat på det här skitvädret o måste få lite surf! Tänkte ta en flygstol till Hurghada 10, 12 eller 17/2 o sedan bo via Tornadosurf för 15euro per natt. Flygstol t.o.r verkar gå att hitta för ca 2000-2500kr.
Nån glad prick som går i samma tankar??JB 070-542 53 10
neven svarade 16 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Såna tankar dygnet runt. Hör inte det till människans natur?
Tenta 21 feb, 23 feb och 4 mars bara så det blir rätt tight för min del… 🙁
-
Litease;529064 wrote:Såna tankar dygnet runt. Hör inte det till människans natur?
Tenta 21 feb, 23 feb och 4 mars bara så det blir rätt tight för min del… 🙁
stackarn… litet glad som inte börjat plugga än då:crazy:
-
Gått i dom tankarna sen förra veckan men prognosen är bara 2 säkra vinddagar en vecka framåt o de e inte tillräckligt bra. Hurgada är en soptipp och ett rövhål om det inte blåser.
-
debkåusf;529138 wrote:Gått i dom tankarna sen förra veckan men prognosen är bara 2 säkra vinddagar en vecka framåt o de e inte tillräckligt bra. Hurgada är en soptipp och ett rövhål om det inte blåser.
haha word^^ men soma e lite fetare… där e d en soptipp med fin entré och alltid 2 m/s mer än i hurghada =D
-
@debkåusf 529138 wrote:
Gått i dom tankarna sen förra veckan men prognosen är bara 2 säkra vinddagar en vecka framåt o de e inte tillräckligt bra. Hurgada är en soptipp och ett rövhål om det inte blåser.
Jo, men va fan…man får väl chansa lite. Enl. Sara på Tornadosurf är chansen till vind betydligt större om man hänger på surfbåten ut.
O vad e alternativet…regn, is o vindstilla, kan de bli värre. -
JBI;529160 wrote:Jo, men va fan…man får väl chansa lite. Enl. Sara på Tornadosurf är chansen till vind betydligt större om man hänger på surfbåten ut.
O vad e alternativet…regn, is o vindstilla, kan de bli värre.ja^^ att det blir regnperiod i egypten pga växthuseffekten och att sverige och egypten flippar klimat helt och hållet exakt den dag du reser=D=D=D
HAHAHAHA -
skate_1_boy
Gäst10 februari, 2009 vid 21:59Jag ska ner till egypten antagligen om ett par veckor, tänkte också dra till Safaga och tornadosurf, funderar på att stanna en två veckor. Har du snackat med Sara och vet vad det kostar och bo och så om man reser ensam?
-
skate_1_boy;529804 wrote:Jag ska ner till egypten antagligen om ett par veckor, tänkte också dra till Safaga och tornadosurf, funderar på att stanna en två veckor. Har du snackat med Sara och vet vad det kostar och bo och så om man reser ensam?
om det är mig du syftar på har jag bara n00bat mig denna gång^^
bokade helt och hållet genom fritidsresor och resten lämnar jag till ödet hehe -
skate_1_boy;529804 wrote:Jag ska ner till egypten antagligen om ett par veckor, tänkte också dra till Safaga och tornadosurf, funderar på att stanna en två veckor. Har du snackat med Sara och vet vad det kostar och bo och så om man reser ensam?
Antingen kan Sara fixa en lägenhet att bo i, men lägenheten är för typ 4 pers. Annars kan jag nog rekommendera hote Ali Baba som andra som vi var med bodde på och som var helt schysst.
-
Neven;529835 wrote:Antingen kan Sara fixa en lägenhet att bo i, men lägenheten är för typ 4 pers. Annars kan jag nog rekommendera hote Ali Baba som andra som vi var med bodde på och som var helt schysst.
Neven du som varit i Safaga.. åkte ni båt till Soma Bay varje dag elelr åkte ni till olika spots? Funderar på om man skall bo i Soma Bay eller åka via tornadosurf..:cool2:
-
Det är samma spot som gäller hela tiden när man hänger med Tornado. Det är rätt glassigt i och med att lunch och obgränsat med rescue ingår. Även förvaring och upphängning/torkning av grejerna ingår.
-
Man hamnar väl i stort sett på samma spot med båten som om man bodde på Soma Bay tror jag. Vi åkte båt varje dag med tornadosurf förutom en då vi åkte wake. Finns ingen bättre spot än den.
En grym grej var att medan man väntade på vinden så kunde båten åka till olika korallrev för snorkling. helt fantastiskt var det.
-
skate_1_boy
Gäst11 februari, 2009 vid 20:38låter ju inte helt fel det ni som har varit där sagt, själv e man nybörjare och jag tänkte gå en kurs där, jag har en 12m2 north rhino, hur bra klarar man sig med den? altså jag vill ju kunna kita så mycket som möjligt, brukar det vara lagom vind för den storleken av kite där, har ju ingen lust att hyra när jag lagt 10 lakan på utrustning precis…
-
skate_1_boy;529924 wrote:låter ju inte helt fel det ni som har varit där sagt, själv e man nybörjare och jag tänkte gå en kurs där, jag har en 12m2 north rhino, hur bra klarar man sig med den? altså jag vill ju kunna kita så mycket som möjligt, brukar det vara lagom vind för den storleken av kite där, har ju ingen lust att hyra när jag lagt 10 lakan på utrustning precis…
Bara en kite är ju alltid lite av en gamble, men en 12:a är en bra start. Sen får du väl hyra om det blåser för mycket elelr för lite helt enkelt. Går man kurs så får man säkert nåt special-price-only-for-you-my-friend.
Logga in för att svara.