• Publicerad av anonym-anvandare på 28 augusti, 2002 vid 20:07

Tänkte ta två veckors semester vid jul och åka till varmare/blåsigare breddgrader. Vart ska jag åka? Inte till Hawaii men Sydafrika,Västindien kanske, några tips? Får gärna vara bra dykställe också.
    Mvh Jonas

anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2002 vid 20:33

För två vintrar sen åkte jag till en by i Dominikanska republiken, Cabarete. Sägs vara en av de 10 bästa vinsurfing stränderna i världen. Det är platt vatten i bukten, sen några några hundra meter ut ligger ett rev där man får brytande vågor. Så det fungerar bra för både nybörjare å avancerade surfare. Det ligger 5 center på stranden, Club Mistral, Happy, Fanatic, Bic m.m. Ganska billigt å hyra. Man kan hitta många billiga charter dit, bokade mitt av fritidsresor. Kan kanske vara nåt.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2002 vid 07:20

Vad är lämpliga segelstorlekar, om man tar med sig egna prylar?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2002 vid 08:29

Jag använde segel, från 4m/2 upp till 8m/2. Större segel på morgonen sen mitt på dagen oftast 5, 5 vindar. Gå in på http://www.hispaniola.com/Cabarete, där hittar du nog allt du behöver veta.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2002 vid 15:22

Syd Afrika är otroligt. Det är dessutom riktigt billigt. Dykningen är tydligen bra utmed godahoppsudden men framför allt finns ju ett antal firmor som anordnar sk cage dives med vithaj. Seglingsmässigt är det 3.7-5.3 som gäller och har du tur får ni stora swell, det är dock aldrig helt platt.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2002 vid 12:47

Hur fungerar Kanarieöarna på vintern? Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA