Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Resultat F2 Speed Challenge 2008

  • jester

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 20:42

    Jag vill se bilderna från märkena på piren! Fram med dom bara!

  • lbj

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 22:13
    Jester;505993 wrote:
    Jag vill se bilderna från märkena på piren! Fram med dom bara!

    Till SM kom en välkänd Skånepåg
    I många knop han speedade upp på en våg
    Söderut den välkända Piren låg
    Men i sin iver han inte hindret såg

    Ger detta poäng för att göra Klang fullvärdig?

  • andersbq

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 04:43

    Men det där är getwets repa, Klang är 10 meter längre ut, hans märke är mycket mer brutalt än en fen-repa.

  • jester

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 05:40

    Klang har förtjänat en plats som fullvärdig!

    Och ja, bilden är Jannes repa.. Ganska brutal den oxå…

  • klang

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 06:03

    @lbj 506019 wrote:

    Till SM kom en välkänd Skånepåg
    I många knop han speedade upp på en våg
    Söderut den välkända Piren låg
    Men i sin iver han inte hindret såg

    Tack Lasse, mamma trodde aldrig att det skulle skrivas dikter om mig. Men så fel hon hade, jag är säker på att hon blir tårögd när jag berättar…

    @Jester 506051 wrote:

    Klang har förtjänat en plats som fullvärdig!

    Vad gör man inte för SweSpeed 😛

    Knatte wrote:
    Hur gick det med brädan?? Finns det hopp om fortsatt liv efter lördag förmiddag

    Brädan, “Bettan”, blev uppfläkt längst vänstersidan och rejält intryckt mitt underbrädan. Fenan dog direkt, tror inte att den behövde lida något. Eftersom jag öppnade Speed SM med att markera stenbryggan så hade jag inget annat val än att köra vidare med “Bettan”. Heat1 blev alltså inge vidare, “Bettan” var inte alls nöjd. Sen fick jag hjälp av Lasse och Jeppe och tejpa ihop henne, satte på en ny fena, och ut igen… tror inte skadan påverkade mitt resultat eftersom Lasse satte på riktigt snabb silvertejp och pratade snällt med Bettan.

    Jag har brutit upp alla skadorna på brädan och tänkte låta den torka under vintern. “Bettan” är rätt nöjd för att det är varmt och skönt inomhus, så jag tror inte det blir några sura miner när speed 2009 sätter igång 😉

  • speedjanne

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 06:04

    URRk

    Jag körde på strax bakom båten! Är den “repan” min skall jag åka ner och rista in min autograf brevid eller??

    Lessacher fenan blev skrot men Carbon Art brädan klarade sig hyffsat (boxen sitter kvar) !

  • lbj

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 11:34
    Jester;506051 wrote:
    Klang har förtjänat en plats som fullvärdig!
    .

    Instämmer men saknar fortfarande historiska foto
    Någon Skåneglytt som kan hjälpa månne

  • jester

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 11:51

    Janne: Självklart måste du signera din bedrift… Och kolla även den äckliga bit av piren du missade med 10 meter. Hade gjort ont på riktigt o träffa den sektionen… Sticker upp otäckt…

  • kapten-k

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 13:46

    Säg till om du behöver hjälp att laga i vinter klang!
    Tur du inte skadade dig själv!

  • hanko

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 15:19

    Vad heter Bettan mer än Bettan, Klang? Kanske hon är så illa däran att hon kan komma och bo i mitt Junk-equipment-hem nästa år? Eller repar hon sig i Skåne verkligen??

    Finns det mer spec. på “henne” hehe!

    Ha d

    Mvh

    Konstapel Kling

    @Klang 506053 wrote:

    Tack Lasse, mamma trodde aldrig att det skulle skrivas dikter om mig. Men så fel hon hade, jag är säker på att hon blir tårögd när jag berättar…

    Vad gör man inte för SweSpeed 😛

    Brädan, “Bettan”, blev uppfläkt längst vänstersidan och rejält intryckt mitt underbrädan. Fenan dog direkt, tror inte att den behövde lida något. Eftersom jag öppnade Speed SM med att markera stenbryggan så hade jag inget annat val än att köra vidare med “Bettan”. Heat1 blev alltså inge vidare, “Bettan” var inte alls nöjd. Sen fick jag hjälp av Lasse och Jeppe och tejpa ihop henne, satte på en ny fena, och ut igen… tror inte skadan påverkade mitt resultat eftersom Lasse satte på riktigt snabb silvertejp och pratade snällt med Bettan.

    Jag har brutit upp alla skadorna på brädan och tänkte låta den torka under vintern. “Bettan” är rätt nöjd för att det är varmt och skönt inomhus, så jag tror inte det blir några sura miner när speed 2009 sätter igång 😉

  • tobhed

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 16:03

    Bettan “f2 sx s” Klang, född 2006

  • hanko

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 16:32

    Oki Tobbe. Låter som ett billigt adoptivbarn ju !!

  • andersbq

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 17:54

    Danskar är trevliga i största allmänhet och danska vindsurfare brukar vara trevliga i synnerhet. Extra kul är det när vi nordmän berikar varandra och deltar i broderlandets tävlingar. Men hur är det egentligen när man ska räkna ett nationellt mästerskap. RM, SM eller vad det nu kan ha för status. Ska utländska deltagare räknas med? Nu kom Roger inte speciellt högt upp, men som princip, han kunde ju vunnit och det kunde varit fler utländska deltagare.

  • surferboy

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 18:06

    Jag och Lbj hade en sittning inför TT då Lbj uppmärksammade mig på just denna frågeställning som blev högaktuell samma stund som jag sa ja till inbjudan från ISWC om att TT-tävlingen skulle ingå i världscupen som ett nationellt event.
    Vi skrev därefter dokumentet Sailing Instructions RM 2008 där vi skrev att det var ett Swedish Open Championship. Open innebär alltså att Roger Henrikson hade kunnat bli svensk mästare om han vunnit.

    Mvh,
    Gustav

    @andersbq 506282 wrote:

    Danskar är trevliga i största allmänhet och danska vindsurfare brukar vara trevliga i synnerhet. Extra kul är det när vi nordmän berikar varandra och deltar i broderlandets tävlingar. Men hur är det egentligen när man ska räkna ett nationellt mästerskap. RM, SM eller vad det nu kan ha för status. Ska utländska deltagare räknas med? Nu kom Roger inte speciellt högt upp, men som princip, han kunde ju vunnit och det kunde varit fler utländska deltagare.

  • swe-496

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 18:40

    Vad innehar Speed för mästerskapsstatus nu? Kollade på SSF och Speedsegling står inte med någonstans vad jag kan hitta iaf… Kolla under punkt 10 – mästerskapstecken.
    http://www.svensksegling.se/t2r.asp?p=103534
    Anders: Jag har letat efter svar på din fråga, men hittar inte det nu.
    Jag har för mig att i ett RM eller ett Öppet Svenskt Mästerskap kan inte en utländsk deltagare göra anspråk på pallplatser. Blir en t ex dansk 2:a i kappseglingen blir han 2 i tävlingen men pallplatsen går till nästa Svensk i resultatlistan.

    I ett Int SM kan däremot en utländsk deltagare ta medalj har jag för mig.

    Vi hade den diskussionen i somras i Formula, vi hittade då exakt vad som gällde, men hittar det inte nu som sagt.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Resultat F2 Speed Challenge 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.