Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Resultat från Abbekås
-
Resultat från Abbekås
Publicerad av swe-16 på 21 maj, 2001 vid 07:08Resultaten från Abbekås ser ni här (http://www.bradseglarforbundet.com)!
Bilder kommer (om tekniken fungerar och Sebastian hittar sin datakabel…) inom kort 😉
mvh
Per
swe-16 svarade 23 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
mmm,
domarnas bedömning var under all kritik. Bestod till hälften utav
flickvänner och fruar som inte surfade och folk som inte kunde
skilja på en spock och en willy skipper.Som vinnnaren själv sa, ”Det är ingen mening med att rida radikalt
då domararna ändå inte ser skillnaden” -
Hej! jag heter peter forslin och arrangerade tävlingen du får gärna komma med kritik direkt till mig. Personligen tycker jag att du är en feg dålig förlorare som inte vågar stå för vad du säger.
-
Jag var där och det var en supertävling, tack Peter! Bättre conditions har förmodligen aldrig skådats i en svensk wavetävling!
-
Nu blir jag förbannad. Själv kom jag till Abbekås för att tävla. Tyvärr hade 2 dommare hoppat av i sista sekund och för att kunna genomföra tävlingen (och avlösa övriga som ställde upp) behövdes någon frivillig.
Lördagens tävling var en ren vågtävling då vågridning och hoppp räknades (som du säkert hörde på skepparmötet). De som red radikalt fick extra poäng för det.
Vi är inga proffs på att dömma, men alla gjorde sitt bästa och ställde upp ideellt för att tävlingen överhuvudtaget skulle kunna gå av stapeln. För övrigt så var det inte många heat som var riktigt jämna och om du var missnöjd med din egen poäng, eller någon annans, hade du gärna fått kommentera på plats och fått en förklaring på hur poängbedömningen gjordes. Och du, anonym, får gärna göra dig till kännas och ställa upp som frivillig vid nästa tävling.
Tack till Peter & Maria Forslin mfl för en utmärkt tävling där vågseglingen var i fokus!
/Maria
-
Sänk dig inte att bli förbannad på dessa konfenseglare. Som vet allt och är bäst i allt. Aldrig har hjälpt till på en tävling. Överhuvudtaget allt arbetat
i en klubb. Och som gör att ingen tillslut ställer upp.
Tack Maria för en bra insats, och tack Peter.
ÖWCare -
Jag tycker Peter mfl ska ha en stor eloge för en grym insats i helgen nere i abbekås,,grymt jobbat…
-
Jag var inte med och kan inte uttala mig om just denna tävling men vet att det
tarvar en hel del jobb för att kunna genomföra något sådant..Det är alltid någon som tycker att domslut m.m. är felaktiga och det är bara att beklaga.
Personligen så tycker jag att det är en fruktansvärd uppoffring av de som
ställer upp ideellt och gör det möjligt att genomföra liknande arrangemang.Heder åt dessa människor.
MVH///J.S.
Logga in för att svara.