Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Rhodos i slutet av augusti

• Rhodos i slutet av augusti

Publicerad av simpa på 14 mars, 2008 vid 11:35

Hej, åker till Rhodos i slutet av augusti och skulle vilja ha lite kött på benen.. Hur pass vindsäkert är det där i slutet av augusti? Vilka spots är bäst? Gärna någon spot med vågor, dock inte logohöga..

appel svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • simpa

Medlem
    14 mars, 2008 vid 11:47

Ska bo på Avra beach dvs i Ixia. Vet att det finns två spots där, tyskcentret men det är bara plattvatten? Sen chop om man kommer längre ut. Men finns det inga lite mer vågställen (surfcenter) i närheten?

• rimsson

Medlem
    14 mars, 2008 vid 16:24

Skit i o kita, dra ner till bargatan och hälsa Stavros på Psychobar från mig!

• simpa

Medlem
    14 mars, 2008 vid 19:24

@rimsson 451858 wrote:

Skit i o kita, dra ner till bargatan och hälsa Stavros på Psychobar från mig!

skita i o kita kan du ge dig fan på att jag ska göra! här ska det vindsurfas 😉
    För er som vet, hur ser det ut vid pro centret vid Blue Horizon?

• taz

Medlem
    14 mars, 2008 vid 20:55

Centret vid Blue Horizon är bra. Mycket tyskar där!
    Vi har hyrt där flera säsonger.

• tim-eriksson

Medlem
    14 mars, 2008 vid 21:31

Vi syns kanske på ixia i augusti då 😉 !

• thomme

Medlem
    14 mars, 2008 vid 22:12

@simpa 451802 wrote:

Hej, åker till Rhodos i slutet av augusti och skulle vilja ha lite kött på benen.. Hur pass vindsäkert är det där i slutet av augusti? Vilka spots är bäst? Gärna någon spot med vågor, dock inte logohöga..

Prassonissi har jag för mig det heter vid södra änden av Rhodos.

Jag har även sett dom som rider vågorna från snabbfärjorna när de är på väg in i hamnen.

• taz

Medlem
    14 mars, 2008 vid 22:55
    Taz;451918 wrote:
    Centret vid Blue Horizon är bra. Mycket tyskar där!
    Vi har hyrt där flera säsonger.

Alltså, glömde skriva att det är plattvatten i Ixia. Men det gillar jag. Som sagt, i Prasonissi finns vågor, dit tar det ett par timmar med bil från Ixia.

• simpa

Medlem
    17 mars, 2008 vid 13:33

@Tim.Eriksson 451923 wrote:

Vi syns kanske på ixia i augusti då 😉 !

Nice, när åker du dit? 23 aug för min del..

@Taz 451930 wrote:

Alltså, glömde skriva att det är plattvatten i Ixia. Men det gillar jag. Som sagt, i Prasonissi finns vågor, dit tar det ett par timmar med bil från Ixia.

Har sett lite bilder från blue horizon, det centret där och det ser ut som att det går hyffsade vågor där ändå? Alldeles utanför Ixia så vet jag att det är plattvatten (windmill centret).

• taz

Medlem
    17 mars, 2008 vid 18:23

Vid blue horizon är det lite choppigt in mot land och större dyningar längre ut. Har du tur kan du hitta några ramper, men det kan vara svårt.

• tim-eriksson

Medlem
    17 mars, 2008 vid 22:55
    simpa;452368 wrote:
    Nice, när åker du dit? 23 aug för min del..

Har sett lite bilder från blue horizon, det centret där och det ser ut som att det går hyffsade vågor där ändå? Alldeles utanför Ixia så vet jag att det är plattvatten (windmill centret).

Inte spikat än, men jag droppar in någon gång i krokarna troligen.
    Ska ringa om ett ev. sommarjobb imorgon, ser inte alltför just ut då de skulle höra av sig i början av mars… Så vi får se!

• k-man-2

Medlem
    2 april, 2008 vid 08:23

rätta mig om jag har fel men prassonisi har väl bra plattvatten också?
    är det någon som vet hur det är där? är det bara en sandbank med några hotell och uthyrningsställen eller finns det nåt att göra?

funderar allvarligt på ixia i augusti… finns flyg + boende för runt 8000 (2 veckor). men vad får man ge för hyra av prylarna och är det inte jävligt dyrt i grekland just nu? hur mycket ska man räkna med att man gör av med?

• simpa

Medlem
    3 april, 2008 vid 17:10

k.man prassonisi har både plattvatten och vågor, liksom en udde som man kan köra på båda sidor. Men tror inte att det är något direkt partyliv där. Det är nog Ixia man ska bo.

Måste bara fråga.. Meltemi Power, http://meltemi-power.de/
    Är det någon som vet vart det ligger? Någon som har vart där? Står att vågorna kan bli upp till 2,5m så det verkar shysst..

• appel

Medlem
    4 april, 2008 vid 15:37

Va fan! Snacka med farsan din, vad jag minns träffade jag och Micke honom på Rhodos vid uthyraren ”surfers paradise”. Minns inte vad stället heter, men där hyrde vi grejer en vecka och vi körde allt från 7.0 – 5.0 med både freeride/våg – slalomgrejer, bara ta vad man ville för dagen. Vi körde ett obrutet rullande schema/ Surfa från 1300- 1800 festa 1800-0500 sova 0500-1300,hehe helt grym vecka, vi pratar om den än! Det är 10 år sen nu. Tror vi åkte 25 aug eller nåt, surfa 6 dar av 6. Vågorna var största hittils för mig men inte besvärande, man hoppar åt vänster.

Åker själv till Side i Turkiet med familjen och vänner 10 maj, ska ju inte vara nåt surfställe men ändå!

Trevlig resa! Hälsa Mats!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Rhodos i slutet av augusti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.