-
Rigg till Fanatic skate
Jag är i behov av tips av rigg till en Fanatic skate 63 (114liter) 2001. Jag är nybörjare och kommer freeride’a.
Gärna något som går att växa med…
Tack på förhand!
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rigg till Fanatic skate
Jag är i behov av tips av rigg till en Fanatic skate 63 (114liter) 2001. Jag är nybörjare och kommer freeride’a.
Gärna något som går att växa med…
Tack på förhand!
Saxat från arkivet på http://www.fanatic.com ”Skate 63 Freestyle 2001 – Volume: 114, Length: 263, Width: 63, Weight: 7 kg, Sailsize: 5 – 7.2”
Hur mycket nybörjare är du? Om du fortfarande håller på att dra rigg och segla lite fram och tillbaka så borde du nog välja en storlek i runt 5 kvm, är du mer på gång att plana och använda stropparna kan en rigg på 6-7 kvm vara mer lagom storlek lite beroende på hur mycket du väger och hur mycket det brukar blåsa där du bor.
De flesta större märken har freeride eller crossover segellinjer som är lämpliga i början på surfkarriären. Kolla in Segel- och riggningsguiden på Wikin.
Tack NLC för svaret
Jag har hittat en rigg på 5,9 som verkar kanon.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA