Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing riggproblemas

• riggproblemas

Publicerad av anonym-anvandare på 5 juni, 2004 vid 08:56

har problem med min rigg…till att börja med är det åt he%&te trögt att dra på masten på seglet pga av lattorna, (men det är ett mindre problem….sen när jag spänner seglet så lägger sig lattorna framför masten utom dom 2 översta, har redan sabbat händerna men man vill ju samtidigt inte dra aldeles för mycket i ut- och inhal, och det ska man väl inte behöva göra? finns det nån speciell ordning på vart man ska börja spänna för att underlätta? har rätt imcs på masten ivf. kan tänka mig att lattorna kan lägga sig lite bredvid masten men nu e dom nästan framför masten. ooo.gif

styret svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:00

Du ska dra mycket mer nedhal. Snurra nedhlastampen ett par varv runt din hängsele krok och dra för kung och fosterland

• styret

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:06

dra sjukt mycket. sen sätter du på bommen och drar rekomenderat uthal eller lite extra och sen drar du så in i hellvete igen tills det blir släpp i bakkanten en rätt bra bit ner.
    vad är det för segel?

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:08

är ett KA kult, har dragit som en gnu redan, känner mig fett förstörd =)

• ola_p

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:13

Det går inte att dra nedhal med bara händerna… Man måste ha en pinne eller hängselekrok eller så för att få tillräckligt med kraft. Sen är det viktigt att man trätt nedhalet rätt så att friktionen blir minimal, np har nån guide på internet, eller så kollar du riggtipsfilmen som ligger på ftpn… wink.gif

• styret

Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:20

gå efter instruktionerna som står på seglet med förlängare och allt och dra ända ner (känner ett par boys som klagar på att dom inte grejerna att stämma även fast dom har alla mått rätt, konstigt när du har 10 centimeter mellan blocken och seglet) så får du iallafall hyffsade inställningar, leta upp nån erfaren surfare och be honom kolla på det och säja om du behöver dra mer eller mindre.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA