Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rikard aka gadget.

  • petting_4

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 15:21

    Fan va segt! Krya på dig! Knän är ju aldrig roliga :/

  • krillan82

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 15:59

    Krya på dig kommpis

  • pepa

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 17:25

    Hengo verkar ha blivit Knästedt nr 7, mystiska statusuppdateringar på facebook från Afrika tyder på detta. Båda helikopternissarna samtidigt då alltså. En mörk vecka! 🙁

  • rydstrom

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 18:49

    Faaaaan va tråkigt. krya på dig och kör ordentligt med rehab så ska det nog gå bra.

  • tomw

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 19:41

    oh man, that looks bad, real bad. Hope you can get that fixed and don´t have a life long problem.

    Perhaps others can learn a lesson. I´ve done tons of jumps and kite loops in rather shallow water. I wont do it again.

    doing the strapless thing now- and that seems safe on the knees but i almost got the surfboard in my face. Thinking i need a fullface helmet….

  • johanw

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 20:11
    Pepä;654755 wrote:
    Hengo verkar ha blivit Knästedt nr 7, mystiska statusuppdateringar på facebook från Afrika tyder på detta. Båda helikopternissarna samtidigt då alltså. En mörk vecka! 🙁

    ahh nä inte fler knän

  • danneee

    Medlem
    10 maj, 2011 vid 05:28

    Hoppas du repar dig snart kompis.
    Tom W in this case it was actually not on the shallow water that one could expect in Lundåkra. According to Ricard he jumped out on the deeper water and had the kite too low when he landed, he was not sure if it crashed into the water or was pulling him. Water can be hard.

  • sourra

    Medlem
    10 maj, 2011 vid 08:18

    Vatten kan verkligen vara hårt. Krya på er helikopterklubben.

  • above_the_law

    Medlem
    10 maj, 2011 vid 09:49

    Tråkigt att höra Rikard:-(
    Hoppas du får duktiga kirurger och ortopeder.
    Tur det finns bra titanium och plastleder idag… Jag kommer antagligen att behöva en ny höft om några år i a f, om dom inte lyckats med ett genombrott i att odla brosk och ben (vilket i o f s är på G);-)
    Håll ut och krya på dig!

  • larssa

    Medlem
    10 maj, 2011 vid 13:19

    Krya på dina knän!

  • gadget

    Medlem
    10 maj, 2011 vid 20:23

    Tack för all uppmuntran.
    Som Daniel nämnde var inte problemet att det var grunt utan att kiten var i våg med mig på vägen ned. Den enda som jag tror såg missödet var Kalle men jag uppskattar att jag föll 3-4 meter rakt ned på fötterna.
    Jag kan intyga att vatten är hårt ifrån den höjden särskilt om man har en bräda under fötterna. Hur som helst var det mer än mitt vänsterknä klarade.
    Förhoppningsvis är det “bara” en delvis splittrad tibia som de får försöka skruva ihop men när de öppnar knät imorgon får vi se om korsband och annat också påverkats.
    Tack Nicke och Skotten för besöket idag.

  • pepa

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 07:51

    Jo utan häng och med bräda blir vatten hårt. Lyckligtvis har mina brädor knäckts innan knäna i de fallen. Lycka till igen!

  • gadget

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 08:35

    Förhoppningvis bara ca 1,5 timme kvar till op nu. Wiiiiiieeeeeee…

  • dadil

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 10:09

    sov gott då… hmm, lite avis på en riktig morphinsömn, fast ändå inte riktigt värt knät… lycka till.

  • pjoter

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 21:10

    f*n vad trist att se. 🙁

    Hoppas de gjort ett bra jobb idag!
    Du lär ju bli grym på helifilmning under den här sommaren iaf….

    edit, tänkte på en grej för oss andra, försökte du stompa landningen eller safade du och gjorde ett rumpplask?
    Jag lever i min illusion att man kan landa riktigt hårt både från kiteloops och vanliga hopp om man bara ger tusan i att försöka sätta det när man inser att man kommer in i 190. Förutsätter ju dock att man har en tjock våtdräkt så man slipper tarmsköljning…

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rikard aka gadget.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.