Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Rikemans-sport/”livsstil”
-
Ett annat alternativ ar att ta sitt pick o pack o dra ivag for att plugga istallet for att sitta pa ett sketet Unversitet i Svedala kan man dra till Australien, Csn prosar sa lange. Utbildning+surf=lycka
-
Svar till:
Ett annat alternativ ar att ta sitt pick o pack o dra ivag for att plugga istallet for att sitta pa ett sketet Unversitet i Svedala kan man dra till Australien, Csn prosar sa lange. Utbildning+surf=lycka
[/ QUOTE ]
Exakt! E inte så dyrt om man nu inte ska glassa på nån söderhavsö hela året… jag kör på studiemedel, sparar lite, kör nått extraknäck ibland… ska nog fara till typ australien och plugga ekonomi eller nått annat tjafs ett halvår.
Tycker hela sporten känns lite roligare när man fått slita ihop till prylarna (eller tja.. csn ska ju betalas tebax men ändå…
)
Ger man tusan i att röka/snusa/supa/etc så har man nog fan sparat ihop till en sprillans fet kite på ett år!
Mvh
Johan som e strandad i Dalarna där det fan inte går att surfa½!!!
-
Slutar man festa kan man lika garna lagga sig ner a do, ifall det ar nagon som har vagarna forbi Perth, kasta ivag ett mail…
ratherbedead@hotmail.com -
Handlar om prioritering. För en anteckningsbok över hur du spenderar dina pengar två månader så ser man hur mycket skit man lägger pengar på egentligen. Om man sedan skär bort all annan skit som tar upp tid; TV tittande, sovande, ätande och liknande så kan du säkert fördela om sitt tidsschema. Pratar man sedan med de som säljer utrustning så går det säkert att lösa uppdelad betalning. Vips så är det inte så mycket rikemans-sport man sysslar med. Lycka till!
-
bästa e ju ändå att köpa beg grejor.. så fort som dom sjunker i pris så får man ju kanongrejor för bra pengar!
e man då gärna två som går ihop så blir det inte mkt/pers. -
skaffa ett bra jobb istället
8-17 med bra betalt o inget helgarbetedet är ganska bra förutsättningar
-
fast bara tills du har grejorna såklart, sen ska man leva på a-kassa å va ute å surfa.
åsså köper man en surfbuss å bor i. mkt billigare än en lägenhet. räcker du har en polare å ringa för väderprognos å så åker man dit de blåser. -
Den största kostnaden för mig är bensinen är det bara jag som betalar bensinen själv? Ingen annan verkar bry sig om det.
-
nej för fan inget jobb det suger, för lite tid till att roa sig då. Men det är klart om man inte kan lösa det utan så..
-
mmm de e den värsta..
miljövänlig sport my ass! fan man har kört slut på hur mycket bensin som helst bara för att hitta ett spot där de blåser bra. å så när man har packat upp så har det mojnat så har man kört helt i onödan.
meeeen då man väl får sig en tur så e de lätt värt det!!!!!å då bor man ändå på spotsen om man jämför med dom tappra inlandssurfarna!
-
haha!! fan de hade vart nåt! får man köra buggy på allmänna vägar?
värsta e att man lär ju flyga åt helvete då man blir omkörd av en långtradare i 90. -
hehe, så vitt jag vet finns det inga regler ännu 😕
å andra sidan så lär det va jobbigt att ställa ner kiten under alla elledningar o skit som nu nödvändigtvis måste stå överallt.
Logga in för att svara.