Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Robby gör comeback!

  • jesper-b

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 07:50

    @dr Masse 717274 wrote:

    män…

    Dessutom är han övertygad supporter av National Rifle Association – en organisations som inte enbart är dominerad av män, utan även av män med rätt primitiva motiv… Jo, han skulle nog spöa en och annan 30- också!

    /JB

    PS:
    Har tråden blivit off topic? ABSOLUT!

    Mer sånt? ABSOLUT!

    Kommer det vara onshore i G-löv? ABSOLUT!

    Är vi desperata och åker ändå? VODKA?

    Ber om ursäkt för detta dravel? TYP.

  • dr-masse

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 08:03

    Utan dravel inget samtal. Utan samtal ingen interaktion. Utan interaktion inga fler men. Eller män.

    Svår Toröabstinens.

  • sailortrash

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 08:43

    NRA eh,

    ja jag har alltid tyckt det ser ut som just Robby haft ngt hölsterliknande innanför selen…man kan skymta det ibland på vissa klipp liksom..

    är han kreationist också eller: http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504

    isåfall kanske han lider av detta:

    http://www.psychologytoday.com/em/43694

    vilket betyder att han troligtvis tycker livet är great!

    jag kanske ska sikta in mig på ett annat kitemärke…gillar inte folk som gillar vapen..

  • erree

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 11:33

    Man behöver inte vara en dålig människa för man gillar vapen, ingen anledning att dissa Robby för detta!

  • sailortrash

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 11:37

    @erree 717294 wrote:

    Man behöver inte vara en dålig människa för man gillar vapen, ingen anledning att dissa Robby för detta!

    varför får jag för mg att du gillar vapen men ändå vill ansedd som en bra männsika?

    nejdå…robby är säkert great…eller var. det var ju så tråden började allafall.

  • erree

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 11:41

    Gillar inte vapen mer än jag gillar olja, penicillin eller SJ. Nödvändigt ont ibland…

    Ej att förglömma att fadern av vår sport, Jim Drake, var skaparen av ett flertal badass missiler.

    Fortfarande grym är han!

  • levieux

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 12:12

    Ingen är perfekt.
    Inte ens jag.
    Och Herr Robby är en produkt av miljön han lever i.
    Men man skulle kunna tycka att någon som lever livet han lever och snackar som han gör om naturen och havet skulle ta avstånd från NRA och liknande organisationer.

    Han får dock gärna visa sina konster under PWA i Hookipa. Hoppas det kommer att gå att se live.

  • sailortrash

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 12:19

    om han inte blir skjuten när han blir uppspolad på ngn annans strandtomt…eller besöker grabben i skolan. nödvändigt ont liksom…men vapen dödar ju inte folk. det är ju öh..folk som gör..fast med vapen..inte så ofta med händerna faktiskt längre..

  • erree

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 12:34

    Eheh en Robby Naish-tråd övergår till vapendebatt? Nej såklart, i en perfekt värld skulle det inte finnas vapen. Men fan, världen är inte perfekt. Folk som vill ha vapen har vapen, även i vårt Sverige, helt oberoende av gällande lagstiftning. Jo i allra högsta grad att folk dödar folk, innan pickadoler så med svärd o innan de med klubbor, skitsamma vilket verktyg som används. Skev bild av USA förresten, tror inte man blir beskjuten om man skulle råka beträda någons tomt i jakt efter sin trashade rigg, eller besöka en skola?

  • dr-masse

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 12:46

    Robby är och förblir Kungen. Visst, han har säkert en del politiska åsikter som inte alla gillar. Men det har jag också. Och du. Det kallas visst för ‘demokrati’.

    Nåja, här är en rätt najs intervju med honom, som varit uppe förr, men är värd att se igen:

    [video=vimeo;54411903]http://vimeo.com/54411903[/video]

  • sailortrash

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 12:46

    det beror nog på var du är i USA…

    “Jo i allra högsta grad att folk dödar folk, innan pickadoler så med svärd o innan de med klubbor”

    det är precis det som är problemet med vapenkramare. Acceptera denna enkla sanning så förstår man varför folk inte ska kunna köpa vapen enkelt. Det är nämligen mkt enklare med en pistol än med svärd, klubba, fot eller lillfinger. och mycket större chans att lyckas. ett misslyckat dråp/mordförsök är ju faktiskt inte ett mord. men med en picka är det nog ett lyckat försökt..

  • erree

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 12:56

    @sailortrash 717303 wrote:

    det beror nog på var du är i USA…

    “Jo i allra högsta grad att folk dödar folk, innan pickadoler så med svärd o innan de med klubbor”

    det är precis det som är problemet med vapenkramare. Acceptera denna enkla sanning så förstår man varför folk inte ska kunna köpa vapen enkelt. Det är nämligen mkt enklare med en pistol än med svärd, klubba, fot eller lillfinger. och mycket större chans att lyckas. ett misslyckat dråp/mordförsök är ju faktiskt inte ett mord. men med en picka är det nog ett lyckat försökt..

    Okej dom är galna cowboys därborta, alltid med fingret på avtryckaren. Eller så är folk alltid folk, och man kan få ett vapen i nyllet precis lika lätt i Sverige som i USA. Jag förpestar inte trådern mer, jävligt grym video dr Masse posta, väldigt mycket respekt för både Naish och hans märke!

  • jesper-b

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 14:09

    Hoppla, hur en litet oskyldigt inlägg kan dra igång het debatt på nätet. Jag älskar debatt, inte minst om vapen och hur bra de är, kopplat till fakta om folk som av misstag skjuts ihjäl (familjemedlem i hemmet av barn, med förälders pistol).

    MEN, låt oss skapa en separat tråd om detta så Robby slipper både få stryk och bli hjälte i den debatten. Robby är i första hand vår sports evigt unge kung!

    (Nu är jag i och för sig emot Monarki, men låt de bli en ytterligare tråd).

    Vore skitkul om samtliga världsmästare i vågsegling ställde upp på Hookipa, och absolut ballast om Robby gör det!

    Bär hjälm, eller kanske krona!?

    /JB

  • sailortrash

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 16:46

    Vad gäller hjälm eller krona så är båda ute. Vår kung har fattat grejen dock…

    http://www.comedycentral.se/news/30420-kungens-finaste-hattar

    Jag trodde grejen med surfing var att skita i alla regler. Hjälm är förbjudet och av med tröjan fö fan…

  • hglifberg

    Medlem
    11 oktober, 2013 vid 18:46

    Vad tror ni Robby kan lyckas med? Han sätter väl inga dubbla forwards eller? Kan tänka mig att han kan göra rätt bra vågpoäng men de stora hoppen är väl där han faller?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Robby gör comeback!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.