Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Roxen long distance race

  • culing

    Medlem
    8 september, 2009 vid 19:51
    Teamrider;574320 wrote:
    Jises vad du har gått och blivit stroppig Herr Hed. Är det nu när du gått över 40 knops vallen?

    Jag kommer om det blir vind

    Han är nog bara avis på mina 42.35 knop.

  • tobhed

    Medlem
    8 september, 2009 vid 20:20
    culing;574328 wrote:
    Han är nog bara avis på mina 42.35 knop.

    Så klart 😉

  • hanko

    Medlem
    9 september, 2009 vid 20:27

    Med rätt vind och rätt FRU så kommer jag oxå! Är ju den närmaste tävlingen nånsin känns det som ! Har ju dessutom inte testat mitt Kremsl-spjut än. Problemet är att man är fullybooked helgen efter….! Kanske man kan nå +30 knop. “Bara” 10 knop upp till klubbkamratshedenhösen nu…! Kommer även MickeÖ så kan man ju snegla på 6.6:an om han har den kvar vill säga .:-)

  • c-g

    Medlem
    10 september, 2009 vid 06:48

    Ja det börjar dra ihop sig och snart kommer det att ramla in väderprognoser i den här tråden. Alla mer eller mindre tillförlitliga.

    Det är bara att vara kall för den bästa prognosen kommer att levereras fredag kväll dan innan tävlingen. Då kan vi med mycket hög sannolikhet säga om det kommer att bli ” Årets Survival Event” eller ett “Slipa fena på Stranden event”

    Stay Tuned…

  • mahi

    Medlem
    10 september, 2009 vid 07:42
    Oscar;573760 wrote:
    Blir av 19-20 september. Klaga inte att inbjudan kommer sent. Vi har legat med i SWT-kalendern sen i våras. 😀

    Kolla mer info på vår hemsida http://www.linsurf.com

    Vet ni redan idag hur banan kommer att läggas (förstår att det beror på vindriktningen) men banans längd samt antal varv? Vilken start kommer att köras?

    mvh

    Magnus

  • oscar

    Medlem
    10 september, 2009 vid 09:00

    Vår förhoppning är att vi ska kunna runda General boy. som ligger ca 3 km från Udden. Då måste det blåsa Sv-V vilket ju är den bästa vindriktningen på Roxen. Annars lägger vi ut bojar. En klassiker som vi brukar köra på klubben är Roxen crossing som är från Udden till andra sidan (Sandvik) ev lägger i ett rundningsmärke där (ca 5 km).

    Är det SV- V skulle det gå att köra strandstart beroende på hur stort startfält vi har. Annars får det bli traditionell flygande start vilket ju tyvärr är lite klurigare för de som inte har startklocka. Men längden på banan hoppas vi ska bli avgörande inte den som timar starten bäst.

  • mahi

    Medlem
    10 september, 2009 vid 09:43

    Ok, tack!

  • klang

    Medlem
    14 september, 2009 vid 07:12

    Är det någon från skåne som ska till Roxne och kan göra plats för lite prylar i sin bil så skulle jag bli super glad. Tänkte skicka med en bräda.

  • oscar

    Medlem
    14 september, 2009 vid 14:15

    OBS att det heter Roxen 🙂 gick inte att ändra rubriken…

  • oscar

    Medlem
    14 september, 2009 vid 14:16

    Just nu ser prognosen fantastisk ut 🙁

  • jester

    Medlem
    14 september, 2009 vid 14:59

    Har ändrat rubriken

  • svartepeter

    Medlem
    14 september, 2009 vid 19:55
    C-G;574662 wrote:
    Ja det börjar dra ihop sig och snart kommer det att ramla in väderprognoser i den här tråden. Alla mer eller mindre tillförlitliga.

    Det är bara att vara kall för den bästa prognosen kommer att levereras fredag kväll dan innan tävlingen. Då kan vi med mycket hög sannolikhet säga om det kommer att bli ” Årets Survival Event” eller ett “Slipa fena på Stranden event”

    Stay Tuned…

    Kommer garanterat bli ” Årets Survival Event” eftersom jag inte har möjlighet att komma. Blåser garanterat inte där jag är nämligen :mad2:

  • jester

    Medlem
    16 september, 2009 vid 06:24

    Klistrade ämnet

  • imported_macts

    Medlem
    16 september, 2009 vid 09:20

    Fan, hade hoppats på att kunna vara med på denna, men måste inställa mig i Nanjing i Kina måndag morgon (lokal tid) och det blev lite tight att få till med tidsskillnader och annat rassel! Hoppas ni får en bra tävling med många och spännande race!

  • oaxen

    Medlem
    16 september, 2009 vid 14:56

    Tyvärr ser det rätt mörkt ut just nu. Lätta vindar från syd på lördagen och lätta vindar från sv-v på söndagen. Sydvind är den enda riktningen som inte funkar vid Tvärskogs udde.
    Ja ja, vi får se framåt to kväll.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Roxen long distance race

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.