Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen/Linköping på söndag..det är dags nu!

  • Roxen/Linköping på söndag..det är dags nu!

    Publicerad av douglas-l på 26 september, 2009 vid 07:10

    Vi locals känner ju väl Roxens potential, många frågar om stället och många har nog tänkt tanken att testa någon gång. Nu på söndag/imorgon ser prognoserna grymt fina ut så varför inte komma ner eller upp och köra en heldag hos oss. Från Stockholm är man där på knappa 2 tim…det är lätt värt den resan. SV ger roliga hoppvågor och öppnar upp för ett perfekt speedspot:
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=69269″]RRD’n testad å annat blaj 🙂 – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
    …det är bara att välja! Vi kommer också köra ett KM om någon är sugen på slalom. [ame=”http://www.linsurf.com/forum/showthread.php?t=1688″]Linsurf forum – KM i Slalom 2009 – Nu på söndag[/ame]

    Hur som helst, välkommen…ni kommer inte ånga er 😉

    goose svarade 14 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • douglas-l

    Medlem
    26 september, 2009 vid 07:16

    ….en dag på Roxen!

  • tim-eriksson

    Medlem
    26 september, 2009 vid 07:16

    Well, Kul att du drog igång den här tråden!

    Jag är faktisk riktigt sugen! Är upptagen ikväll men ska försöka styra fram en bil från Uppsala som kommer ner och härjar med er, saknar att segla på Roxen, Faktiskt där jag lärde mig segla på riktigt och satte mina första jippar…

    Återkommer, Tack för påminnelsen!

  • nissex3m

    Medlem
    26 september, 2009 vid 11:12

    Ja, var ju där i veckan för första gången. Blev imponerad av de vågor som byggde upp. Blåste iofs 5.0 så det var bra kräm i seglet. Nästan lite Pozo känsla 🙂 Ähum, seriöst alltså…

  • bjornen

    Medlem
    26 september, 2009 vid 14:13

    Såg att oscar varit ute idag med 6,5 rejssegel så det ser väl lovande ut för morgondagen. 🙂 Vi är nog 2st eventuellt 3st som kommer från Sthlm i morgon. Vet ej om det blir speed eller slalom eller kanske båda :laugh:

    //Björn

  • wilund

    Medlem
    26 september, 2009 vid 14:18

    ge oss en vindrapport i morgonbitti så kanske man tittar förbi , eller finns det någon vind mätare man kan kolla på nätet?

    mvh surfsugen stockholmare som annars tänkte se om det blåste nere vid torö

  • oscar

    Medlem
    26 september, 2009 vid 14:29

    Prognosen för Vättern är 10-13 m/s. Faller det in så brukar det blåsa 2-3 m/s MER på Roxen. Många ggr när det är kulingvarning på Vättern så har det blåst byar på 19 på Roxen…helt klart läge för en 4.2-4.7 dag vid Udden vilket ger rätt bra förhållanden vid secret cow om det är SV.

  • oden031

    Medlem
    26 september, 2009 vid 15:03

    Oscar: vad ger secrect cow för förhållanden då menar du mot udden? mer våglikt eller friare vind? Så du rekommenderar secret cow imorgon söndag med freestyle wave bräda, eller?

  • wilund

    Medlem
    26 september, 2009 vid 15:06

    funkar vindmätaren på tel 013396098 eller är den bara för medlemmar ,hände inget när jag ringde dit ?

  • douglas-l

    Medlem
    26 september, 2009 vid 15:18
    wilund;578820 wrote:
    funkar vindmätaren på tel 013396098 eller är den bara för medlemmar ,hände inget när jag ringde dit ?

    Vindmätaren är tyvärr trasig, men om den vore hel så skulle den säga:
    -Det blåser 15.2 meter i sekunden, vindriktningen är syd väst. 😉

  • oscar

    Medlem
    26 september, 2009 vid 15:28
    oden031;578819 wrote:
    Oscar: vad ger secrect cow för förhållanden då menar du mot udden? mer våglikt eller friare vind? Så du rekommenderar secret cow imorgon söndag med freestyle wave bräda, eller?

    Secret cow är speedspotet vid Svartåmynningen. Inget för FSW eller FS för den delen heller, lite för byigt. Men med 3-4 cambers kan man ta till vara på byarna och dra på 🙂

  • stinger

    Medlem
    26 september, 2009 vid 15:45

    Håller proggen kan det bli ett helt sjukt slalom-(open)+KM…

  • wilund

    Medlem
    26 september, 2009 vid 15:55

    är det någon på plats på morgonen/förmiddagen imorgon som skulle kunna ge en vindrapport här, eller kanske skicka mig ett sms på nollsjunoll –8500504 så skulle det vara ovärderligt , vi är tre abstinenta stockholmssurfare som funderar på att komma och hälsa på, men det känns som det kan bli en lång bom körning .

    mvh Oscar

  • kronaldo

    Medlem
    26 september, 2009 vid 16:45

    Wilund, imorgon blir det ingen bomkörning. Tro mig!

    Prognosen för idag sa 6ms, körde med 5.0 fullt ös i flera timmar. Imorgon blir det GRYMT! Siktar på att vara ute runt 11. Finns att nå på 0737186110.

    Finns en lokal vindmätare som uppdateras varje 15minuter. Den hittar ni på: http://www.mitt-eget.com/weather/latest.shtml

  • oaxen

    Medlem
    26 september, 2009 vid 17:04

    Angry kitchen-mätaren står inne i ett villaområde. Lägg på 4-5 m/s.

    Jag hör av mig när jag vaknat. Jag bor vid Roxen. FRV:s prognoser stämmer ofta bra även om det oftast blåser mer än de visar.

  • goose

    Medlem
    26 september, 2009 vid 17:12

    Kommer det att blåsa mer än 10 m/s? Enligt YR.no ska det blåsa runt 8 m/s på Roxen. Har bara småprylar (76l vågis och max 5.3 segel……)

    Var ser ni FRV´s prognos för Roxen?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen/Linköping på söndag..det är dags nu!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.