• anonym-anvandare

Medlem
    14 juni, 2000 vid 17:55

Har både hört om och sett ett flertal sönderhoppade! De klassiska sprickorna mellan fotsroppar och mastfot.
    Har du inte problem med att du hoppar sönder saker så är det bara att köpa!

Jag har däremot hört att cult 50 skall vara ännu skönare. Men den kanske är för liten?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juni, 2000 vid 18:41

Den är nog för liten för mig!!
    har hört att dom ska vara super sköna att segla i alla förhållanden,
    Men man vill ju att grejorna ska hålla för ett antal platt landningar och en o annan bom,
    Frågan är vad man vågar köpa idag? jag tycker att alla nya wave brädor känns som äggskal….

• rideronthestorm

Medlem
    14 juni, 2000 vid 20:17

Kan rekomendera RRD 250. Det är den skönaste bräda jag seglat. Snabb, lätt och bra kontroll (grymma stroppar och pads). Hur mycket väger du? jag väger 75kg och det är inga som helst problem. 255:an är säkert bra den också. Att RRD skulle gå sönder lättare än nån annan bräda tror jag inte på. Visst har jag sett knäckta RRD men dom är inte ensamma om att gå sönder. Går den sönder inom ett år får du en ny på garantin.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juni, 2000 vid 20:53

Jag håller med Riders vi seglar själva RRD och kommer att göra så i fortsättningen har en 255a som är superskön har haft den ett år och det är den bästa bräda jag haft.
    Så vill du ha kvalitet och en bräda du kommer att trivas med.
    Och det kan jag tala om att om en bräda har hållt för Riders så är den bra för han har knäkt dom flesta brädor han haft sist var det två Fanatic

• ola-h

Medlem
    15 juni, 2000 vid 06:54

RRD Wave Cult är visserligen ganska smala brädor, men när det gäller lättvindsprestanda kan man nog ändå jämföra dem med ca 5 cm längra vågisar med mer ”klassisk” shape. Både 55 och 50 har hyfsat med volym och bred tail (och nos).

Alltså var inte rädd att välja den mindre brädan, speciellt inte om du är lätt.

Ola H.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 juni, 2000 vid 10:29

..är den bästa bräda jag haft. klockren, jag kör upp till 5,6 på den. väger iofs inte mer än 68 kg, men denna maskin rockar!! tummen upp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.