• jesper-b

    Medlem
    31 augusti, 2015 vid 13:47

    Visst fasen, rullsand på ost är ju skitkul! /JB

  • bjorn-daniels

    Medlem
    2 september, 2015 vid 14:16

    På plats. 2 vindsurfare ute, side-on och ca gubbhögt, går ut ned 5.1

  • johanb

    Medlem
    2 september, 2015 vid 21:23

    Trodde först att det skulle bli bomkörning igen efter gårdagens Torö flopp men det blev en helt magisk dag i Rullsand. Sidvind, rena set, bra storlek och behaglig temperatur. Aldrig sett Rullsand så bra!
    Tack för kul sällskap Erik och Björn.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    3 september, 2015 vid 09:30

    Det verkar som om det kommer att blåsa på från nord i början av nästa vecka, någon som tänker ta sig till Rullsand då. Jag har inte seglat där men varit där en gång och kollat in platsen. Var kör man ned till stranden stranden, via campingen?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 september, 2015 vid 10:41

    @JohanB 735547 wrote:

    Trodde först att det skulle bli bomkörning igen efter gårdagens Torö flopp men det blev en helt magisk dag i Rullsand. Sidvind, rena set, bra storlek och behaglig temperatur. Aldrig sett Rullsand så bra!
    Tack för kul sällskap Erik och Björn.

    Tack själv, måste hålla med, bästa gången i Rullsand!
    Började dock dåligt för mig, först läckte allt kaffe ur termosen i bilen (katastrof!) väl på plats har en söm släppt (eller nåt) i maststrumpan och nån tygbit vikit sig så masten inte gick i, som tur var hade jag en 5.0 från 2003 med som reserv(fråga mig inte varför men det var en j-la tur).
    Väl ute var det lite byigt men riktig bra size ibland, gubbe+, dock är man ganska kass på styrbord men på slutet tyckte jag det gick bättre.
    Avslutade med en riktig höjdpunkt, satte första bakåtloopen!!!!
    Så grymt skönt.

    @BJÖRKVIKSMANNEN 735551 wrote:

    Det verkar som om det kommer att blåsa på från nord i början av nästa vecka, någon som tänker ta sig till Rullsand då. Jag har inte seglat där men varit där en gång och kollat in platsen. Var kör man ned till stranden stranden, via campingen?

    Om det funkar med jobb och familj kommer jag vara där. Man svänger vänster precis innan campingen (skyltat) och följer grusvägen tills den tar slut. Glöm inte pengar till bommen, kostar 40 spänn (5or och 10or funkar)

  • gustav-s

    Medlem
    5 september, 2015 vid 15:53

    Hur tror ni att morgondagen blir? Är det värt en resa från storstan?

  • wilund

    Medlem
    5 september, 2015 vid 19:34

    Klart det blir vind och roligt bus.
    Men vissa blir så rädda att de fegar ur redan innan…😳😉

  • wilund

    Medlem
    6 september, 2015 vid 06:17

    Reda 16-19m/s på eggegrund, blir det någon där idag? någon som kommer dit tidigt får gärna nämna om det hunnit bygga nå vågor.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    6 september, 2015 vid 07:01

    Rak onshore jag går ut med 5.1 men kan bli stort. Nästa är 4.2 så vill inte köra underriggad. Ca gubbe på vågorna. Jag i 2 kiteare här hittills ingen ute

  • wilund

    Medlem
    6 september, 2015 vid 08:01

    Tack ses om 1,5 h lämnar Stockholm nu // o

  • bjorn-daniels

    Medlem
    6 september, 2015 vid 08:08

    Uppdatering. 5.1 var lagom men vågorna mindre än det såg ut och stökigt.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    6 september, 2015 vid 11:29

    Trots stökiga vågor blev det en fin dag. Tidvis Riktigt bra drag i 5.1 och solsken. Kul att se så pass många vindsurfare , det är man inte van vid.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 08:02

    Rak onshore ned dragning åt babord, små vågor. Går ut med 5.1, ev lite lite vind men skulle ju öka något

  • dendrite

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 09:59

    Kul, funderar på att åka dit imorgon. Kom gärna med en rapport efteråt.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 10:38

    Helt ok med 5.1 men hade gärna fått varit lite mer drag. 1-1.5 m vågor. Helt ok och ensam vindsurfare. Gott om kiteare men endast nån enstaka ute i brytet, resten höll sig inne på det grunda. Lite nedkyld efter 2 timmar(snöade på vägen hit) men inte så farligt. Bommen är igång så ta med 40 spänn i femmor eller tior.

Sida 1 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.