Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rullsand på torsdag morron?
-
Rullsand på torsdag morron?
Publicerad av dala-lama på 3 juli, 2007 vid 20:19Vad säger gävle locals ?
kan det bli lite justa ramper o ridbara vågor på torsdag morgon eller är det för lite vind för att det ska bygga nåt?ove226 svarade 17 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Det ser bra ut med både vind och riktning,
. Jag bor i Falun och har möjlighet att åka dit! -
Oregistrerad
Gäst4 juli, 2007 vid 07:52Tittar man på Dmis-prognos ser det ut som fredagen kommer leverera hårdare vind än på torsdagen. Även lördagen ser bra ut med lite tur så blir det tre dagars surf med vågor.
-
@Oregistrerad 394453 wrote:
Tittar man på Dmis-prognos ser det ut som fredagen kommer leverera hårdare vind än på torsdagen. Även lördagen ser bra ut med lite tur så blir det tre dagars surf med vågor.
fredag-lördag ser grymma ut för Rullsand (om man är våg-kille/tjej..). Nord ost är bra, blir side-on med styrbordshopp….vrider det till rak nord blir det tok-onshore.
-
Oregistrerad
Gäst4 juli, 2007 vid 15:12@MacTS 394539 wrote:
fredag-lördag ser grymma ut för Rullsand (om man är våg-kille/tjej..). Nord ost är bra, blir side-on med styrbordshopp….vrider det till rak nord blir det tok-onshore.
Styrbord=goffy när du möter vågen= höger fot fram!
-
Fredag
Nordost, 10-14 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s
Lördag
Nordost, 10-14 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s
Söndag
Nordost, 8-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s -
Fan Mac, Ove vad jag velar ska man ta hel ledigt fredag och jobba i hjäl sig i morron istället. Men jag behöver guidning till Rullsand om jag dyker upp.
/Honken -
nu ser fredageftermiddag bäst ut måste jag säga. om du går in på http://www.tungsurf.com så finns det en vägbeskrivning till rullsand där.
Logga in för att svara.