Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rullsand på torsdag morron?

• Rullsand på torsdag morron?

Publicerad av dala-lama på 3 juli, 2007 vid 20:19

Vad säger gävle locals ?
    kan det bli lite justa ramper o ridbara vågor på torsdag morgon eller är det för lite vind för att det ska bygga nåt?

ove226 svarade 17 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • simpa

Medlem
    3 juli, 2007 vid 20:42

Det ser bra ut med både vind och riktning,
    . Jag bor i Falun och har möjlighet att åka dit!

• Oregistrerad

Gäst
    4 juli, 2007 vid 07:52

Tittar man på Dmis-prognos ser det ut som fredagen kommer leverera hårdare vind än på torsdagen. Även lördagen ser bra ut med lite tur så blir det tre dagars surf med vågor.

• imported_macts

Medlem
    4 juli, 2007 vid 14:05

@Oregistrerad 394453 wrote:

Tittar man på Dmis-prognos ser det ut som fredagen kommer leverera hårdare vind än på torsdagen. Även lördagen ser bra ut med lite tur så blir det tre dagars surf med vågor.

fredag-lördag ser grymma ut för Rullsand (om man är våg-kille/tjej..). Nord ost är bra, blir side-on med styrbordshopp….vrider det till rak nord blir det tok-onshore.

• Oregistrerad

Gäst
    4 juli, 2007 vid 15:12

@MacTS 394539 wrote:

fredag-lördag ser grymma ut för Rullsand (om man är våg-kille/tjej..). Nord ost är bra, blir side-on med styrbordshopp….vrider det till rak nord blir det tok-onshore.

Styrbord=goffy när du möter vågen= höger fot fram!

• ove226

Medlem
    4 juli, 2007 vid 16:02

Fredag
    Nordost, 10-14 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 13 m/s
    Lördag
    Nordost, 10-14 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s
    Söndag
    Nordost, 8-12 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s

• ubbe

Medlem
    4 juli, 2007 vid 17:34

Fan Mac, Ove vad jag velar ska man ta hel ledigt fredag och jobba i hjäl sig i morron istället. Men jag behöver guidning till Rullsand om jag dyker upp.
    /Honken

• ove226

Medlem
    5 juli, 2007 vid 04:23

nu ser fredageftermiddag bäst ut måste jag säga. om du går in på http://www.tungsurf.com så finns det en vägbeskrivning till rullsand där.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rullsand på torsdag morron?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.