Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Rykten och övergångar

  • Rykten och övergångar

    Publicerad av tobhed på 28 oktober, 2010 vid 08:06

    Ni som frekvent besöker utländska surfforum har kanske märkt att det är ovanligt många trådar som handlar om just rykten och övergångar i år. Det är då främst inte så många teamåkare som det ryktas om utan snarare segeldesigners. Det hetaste verkar röra Neil Pryde, Gaastra & North, där Stroj ska gå till North och Kaseler till NP och stackars Gaastra får klara sig med Hopf…
    Detta är alltså bara spekulationer och funkar bra som tidsfördriv nu när vintern sakta kommer över oss =)

    Dock verkar det vara klart att Martin Van Meurs seglar North nästa år, kanske inte är en slump att han går från just Neil Pryde till North med tanke på ryktet om Stroj till NS…?

    tobhed svarade 13 år, 3 månader sedan 25 Medlemmar · 54 Svar
  • 54 Svar
  • badjanne

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 08:38

    När jag var i Holland berättade många “speedare” att nu kommer dom att lämna NP pga prishöjning med 30%.
    Många går över till Gastra, en del till North.

  • bjornen

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 08:51

    Det verkar ju hända lite bland våra svenska toppseglare också…

  • hanko

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 09:04

    ja, skit i dom andra….nu vill vi veta om “di svenske” !! Växjöspeedosarna…lär väl köra vidare på North? Hed och Skåneligan på Pryde….! BQ trogen Naish..? Nja..kanske han vill ha de där extra knopen och köra Maui Sails eller NP? Surfan=Pryde..! Larsch Dahl hmmm MauiSails? MickeÖ, Jilde, Benke…MauiSails eller NP? Hänkö=Silversurfer Sails eller Maui Sails Old Edition.

  • tobhed

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 09:15

    I Sverige har NP samma priser som tidigare eller tom lite lägre, så det verkar konstigt. Det lär vara fler som kör Neil pryde 2011 i Sverige än vad det har varit i år i vilket fall

  • joth

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 09:36

    ääää, Sailworks is da shit … Fast klart jag e ju ingen i speedeliten så det spelar ingen roll. Men seglena är riktigt justa. Jag skall konvertera till cambers nästa år. Det du Heden …

    Fast bara en 7.1:a i nuläget… 8.2 och 6.2 får komma senare.

  • jester

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 11:03

    Och Simmer-skaran bara växer…

  • seve1000

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 11:57

    KA sails!

  • tobhed

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 12:48

    gick ca 5 inlägg innan ni började pladdra om er segelmärken, håll er till tråden nu

  • jester

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 12:51

    Du menar att det skall finnas en tråd på Surfzone som *enbart* handlar om det rubriken talar om? Omöjligt.. 🙂

  • hanko

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 13:43

    Det är väl bra Tobbe om “folk” ryktar om sig själva så ta och lugna dig lite nu…hehe!! Nu vet vi att Schill kör KA-Sails…ju.

  • tobhed

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 13:44

    ja, ja, ja… =)

  • thomas-althin

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 15:39

    Simmer 2011…..?..?

  • mackee

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 17:43

    om någon vill utöka north ligan så finns det snart en linje till salu

  • jester

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 19:55

    Jag kör kvar med mina fina 2010…

  • surfan

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 20:17

    Blir kvar på jp np

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Rykten och övergångar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.