Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Säcken knyts åt

  • kvabbso

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:40

    Tydligen inte

  • eagletech19

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 20:26

    😉

  • sj0gren

    Medlem
    8 oktober, 2009 vid 17:29

    Mycket bra kommentar Above the law, jag gillar även Alfons Åbergs åsikt

  • peter_nilsson

    Medlem
    8 oktober, 2009 vid 18:00

    Vi Kites surfare måste ta hänsyn till andra i vattnet och på stranden. Det är en växande sport vi utövar och det vore tråkigt att bli av med våra favorit spots. Jag har sett exempel på totalt hjärndött beteende av enstaka kitare. Kom ihåg att få kan sabba för många. Ta hänsyn till alla.

  • hellgren

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 12:10

    Till Tores försvar så säger han ju faktiskt i radio intervjun att han “absolut inte vill förbjuda nått”.. Synd att dom inte tar med det i artikeln.

  • above_the_law

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 07:13
    hellgren;582363 wrote:
    Till Tores försvar så säger han ju faktiskt i radio intervjun att han “absolut inte vill förbjuda nått”.. Synd att dom inte tar med det i artikeln.

    Sååå sannt! Man kan ju fundera på varför…:smirk:

  • hellgren

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 22:48

    Mmm blev inte tillräckligt många bokstäver..

  • hengo

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 21:20

    träffad i huvet för att sedan slungas 4 meter rakt fram. Ja jädrar…

  • tolvsbo

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 17:25

    Förstår inte varför vi skall vara så dj…snälla och laglydiga ?!?
    Varför inte ta efter surfarna ?!? Hawaiian Locals eller LA Surf Punks Attitude.
    .. eller bara göra som de som kör Jetski. Skit i förbud och hastighetsbegränsningar.

    Börjar bli trött på fågelskådare, skogs mullar och gnäll svenssons.
    Nu har de fani mej skitit i det blå skåpet.

    Kommer numera surfa var, när och hur jag vill.
    Ev.påpekande från ovan nämnda grupper kommer att bemötas med ett bestämt och vänligt “Ring snuten då för f… din §$#& f….”

  • sourra

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 17:31

    Sabbar du för mig kommer jag sabba för dig

  • tolvsbo

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 17:59

    Bra Sourra 😉
    Precis den attityden jag menade.
    Kanskje du kommer ihåg den också nästa gång, när en grön klädd kikarbög börjar gnälla om häcnkingstider en solig blåsig vårdag ?!?

  • sourra

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 18:05

    Hehe, nej alltså jag menar – ge fan i att reta upp folk, inget gott kommer komma ur det. Ok, snor de alla våra ställen så finns det inte så mycket att göra men än är vi inte där. Sporten behöver ingen negativ PR.

  • andreas_r

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 19:33

    Så här kommer folk alltid att gnälla å klaga, vad gäller allt nytt, men det verkar ju som att ni har kommit långt i förhandlingarna om förbud under vissa tider och ställen. Jag är bara lycklig att människor orkar hålla på att kämpa för våra grejer, tacka alla berörda!

    Och som sagt att kite trots förbud och begränsningar förstör bara för alla!

    Vi får inte vara egoister i sådana här situationer, utan bara se glada ut och vara trevliga, det kommer vi längst med!

  • tolvsbo

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 15:56

    erfarnheten så långt, både det jag ser på forum som detta, och på vattnet är att kitare e snälla, omtänksamma och lite agressiva.
    De flest hjälper varandra, vi slår inte ner varandra över en våg, eller hävdar exklusiv teritorial rätt till våra spots.
    Inget fel i det, men tänk på att vår existensrätt är minst lika stor som övriga intressegruppers. Det är även vi som betalar byråkraternas löner, de som tänker förbjuda oss att göra det vi gör , lika mycket som någon annan.

    Allemannsrätten som vi skryter av till resten av världen, gäller även oss.
    Det är få som är lika försiktiga i sitt utövandet av den som kitare, enligt min personlig uppfattning. I de fall där lagstadgat kiteförbud går mot allt sunt förnuft menar jag man bör utmana. En eventuell debatt kommer först när saken ställs på sin spets.

    Vet inte hur många här som kommer ihåg eller vet att Skateboard var förbjudet och bara fick “utövas” på inhängnat område” ?!?! ..samtidigt som rullskridskor var fullt tillåtet att åka överallt och att rullskridskoåkare hade samma rättigheter som fotgängare i trafiken.

    Lagar är ofta logiska och baserade på sunt förnuft, troligtvis pga. att dom har utvecklats och förändrats överr lång tid. När det kommer något nytt så tar det en stund innan logiken får fotfäste.

    Våga stå för era åsikter och våga visa dem i handlingar, oavsett om den finns lagar mot det eller inte.

  • sourra

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 13:26
Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Säcken knyts åt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.