• Säkerhet

Publicerad av anonym-anvandare på 21 december, 2002 vid 21:06

Hej jag har just köppt en kite och undrar var man ska fästa säkerhets stroppen som börjar på handleden på min kite är den jättelång och slutar någonstans mitt på linorna där det inte finns något fässte så frågan är var på kiten eller lnorna ska man fästa den?????????

En fråga till är den någon som har ett tips på hur man undviker trassel på linorna just nu så tar jag av alla linor från bomen och lindar upp deom på tidningar men jag antar att det inte är det rätta?????????+ confused.gif

nilsson svarade 22 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kitesweden

Medlem
    22 december, 2002 vid 00:40

Hej,
    Det låter lite skrämmande att du inte fick information om säkerhetslinan, från stället där du köpte grejerna.

Det finns ett antal olika lösningar för hur säkerhetslinan är fäst. Men det låter som om du ska fästa den på samma ställe som du fäster en av dina powerlinor (draglinor).
    På vissa lösningar så går säkerhetslinan, från din handled, fram till fästpunkten för en av dina powerlinor och sedan tillbaka till bommen.

Linorna lindas lättast ihop på bommen !
    Vilket innebär att du inte behöver ta lös linorna från densamma.

Hoppas det hjälper dig en bit på traven..

/Mvh Lars

• anonym-anvandare

Medlem
    22 december, 2002 vid 01:46

Valkommen till Ragelund. Ta med tidningarna.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 december, 2002 vid 20:19

Dracken är en Nachi ARX är det någon som har en sådan så skulle det vara kul att så på en bild hu du har löst det eller bara skriva det (bild underlättar )

• kitemaster

Medlem
    30 december, 2002 vid 12:00

Menar du en Naish ARX? Jag har en sådan isåfall… Jag fick med rullar (ser ut som sportdrakes-handtag) till mina Back-lines. Jag kopplar loss dem och rullar in på rullarna. Front lines’en rullar jag in på bommen. Det är lättare att trassla ut två linor från varandra än fyra…
    Hoppas du lyckas!
    /Monkey

• anonym-anvandare

Medlem
    30 december, 2002 vid 14:27

Jag tänkte starta ett trasselföretag. För 1000 spänn kommer jag ut(varsomhelst i Västsverige) och trasslar upp dina linor.
    De e bara slå en pling!

• anonym-anvandare

Medlem
    30 december, 2002 vid 16:50

Lättaste sättet att lösa upp trassel är att använda en rundsticka om ni minns vad det är från syslöjden//Mvh Bengt http://www.skid.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    30 december, 2002 vid 22:18

Tjena
    Jag såg en bom som verka jäkligt smidig, jag tror det va hos bump and jump eller vad dom heter, har sett ett par andra modeller oxå.
    De’ e’ en bom där leashen går rätt igenom bommen, och tjip!, inga mer snodda linor!
    Nån som har testat?

• nilsson

Medlem
    30 december, 2002 vid 22:29

Hej Leifi!
    Har inte provat bommen än men från och med våren kommer vi att saluföra den tillsammans med Bump&jump´s övriga sortiment, men här är en bild på den//Mvh Bengt http://www.skid.nu

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.