Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sälen nästa helg…
-
BUUUUUU MAT! Jag sa ju att jag ville innan du pratade med Claes 🙁 Får kolla om jag kan nästa helg först kanske 🙂
-
@Cortex 372613 wrote:
BTW, glöm windguru i detta läge. Prognosen som windguru ger är helt odugliga för fjällmiljö eftersom de bygger på en beräkningsmodell som inte tar hänsyn till orografiska hinder (dvs berg). Den ger dig dessutom inte vinden på någon annan höjd än marknivå vilket är rätt ointressant när du står på en fjälltopp. Så även om den stämmer någorlunda för Sälens by så har det inte så mycket att göra med vindstyrkan på högfjället.
…fast bara för att jag nu skrev detta så kommer den ju garanterat att slå in till punkt och pricka. 😀
/Kaj(Tech)
Du har fel. WG tar hänsyn till terräng i viss mån enligt Gurun själv.
Fast jag tror ändå inte WG är att lita på för sälen annat än i grova drag.nic
-
Sanna, Leo jag ringer er ikväll! Har kanske hittat nåt boende men har ni nåt annat ta gärna kontakt med mig 0730213089. Hörs
/Mat -
@nic 372972 wrote:
Du har fel. WG tar hänsyn till terräng i viss mån enligt Gurun själv.
Fast jag tror ändå inte WG är att lita på för sälen annat än i grova drag.nic
Hmmm, den tar väl bara hänsyn till bergskedjor om jag förstod det rätt? Den bryr sig inte om att det blir exempelvis venturi-effekt och andra trevligheter på vissa spots.
Hur som helst har inte Windguru stämt under de senaste två säsongerna uppe på högfjället. Så kolla på fjällväderprognosen istället.
/Kaj(Tech)
-
Jag har en plats i Remi’s cabin, men var bara en plats kvar. Vi hörs!
-
skulle ringa er om en timme ungefär men har precis fått veta att jag har inte längre nån boende!! 🙁
Nån som kan hjälpa mig? Måste veta ikväll annars kan jag tyvärr inte åka! Sorry för allt detta Sanna och Leo!Hörs
/Mat
-
OK, Mat, seems as everything works out fine! So meet you at 3pm at the trainstation in Kungsbacka tomorrow!
Logga in för att svara.