Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Salnö torsdag?

  • Salnö torsdag?

    Publicerad av poppo på 17 oktober, 2007 vid 15:40

    Kan bli bra på eftermiddagen. Min vanliga compadres har annat för sig konstigt nog, nån mer som ska ut?

    dude svarade 16 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • poppo

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 18:21

    Eller vad fanken, kanske dags att inviga nya motorvägen upp till Rullsand? Vi får se!

  • jesper_b

    Medlem
    17 oktober, 2007 vid 20:30

    Inte helt omöjligt. Det beror lite på om sjuk barnpassare hinner bli frisk och om jag hinner med tillräckligt med jobb fm. Vet bättre onsdag kväll, ännu bättre torsdag lunch! /Jesper B

  • robin

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 06:20

    Kanske någonstans på Väddö på fredag morgon. Vart funkar det bäst på rent nordliga vindar?

  • dude

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 06:35

    Visst är det bäst på alla ställen vid antingen NV eller NO på Väddö och är på alla ställen bara mest on-shore vid rak nordlig vind?

    Alltså, är det ju så att idag torsdag inte funkar för mig men däremot är jag på väg uppåt på fredag förmiddag då det verkar bli rent nordligt. Är det kanske läge att testa nya motorvägen upp till Rullsand?

  • dude

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 08:14

    Okay, har kollat upp tungsurf.com och Birdbay kanske vore något! Ring den som också är på för det lär behövas att vi är några stycken så de av oss som går på stenarna kan hjälpa visa var de ligger för de andra 😀

    Jag nås på 070 1900 529 //Niklas

  • robin

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 11:34

    Som Dude har antytt så är vi två eller tre stockholmare som planerar att åka till Gävle i morgon bitti. Var hittar vi trevligast förhållanden? Två erfarna vågseglare och en inte så erfaren (jag…)

  • imported_macts

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 11:52

    Nu säger ju prognosen rak nord och då blir inte Rullsand särskilt “cleant”, rak onshore. Blir det däremot NV som det ska blåsa natten till fredag så kan det bli riktigt bra

  • robin

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 12:04

    @MacTS 423020 wrote:

    Nu säger ju prognosen rak nord och då blir inte Rullsand särskilt “cleant”, rak onshore. Blir det däremot NV som det ska blåsa natten till fredag så kan det bli riktigt bra

    Finns det inga andra bra spots på nord?

  • per_m

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 17:19

    hinner inte ut imorgon, men ni som känner till rullsand är det inte värt att sticka dit på lördagmorgon för lite vågor (utan segel) borde kunna vara riktigt bra???? Eller annat spot som funkar efter kraftig nordan!

    //Per

    (hoppas ni får det bra imorgon nicklas)

  • poppo

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 17:31

    Var uppe och kollade Rullsand idag vid 14-tiden, såg ut att vara 5,0 men vågorna var rätt små så jag pep ned till Salnö istället. Mötte en kille som precis var klar så jag körde helt ensam ute på revet timmen innan solnedgången med 4,7 och stor vågis. Planing men inget övertryck i 4.7, perfekt för ridning. Närapå sideshore och seten var 2-2,5 meter, däremellan 1-1,5m. Solen sken och det var sjukt bra, har svealands vågseglare har redan gått i ide? Mötte en jägare med hund på stranden då jag klev upp, han såg ut som han sett en utomjording! 🙂 Imorgon blir det nog mer vind, mulet och kallt…

  • philippos

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 17:57

    Härligt poppo! Tycker sällan att det är värt att åka till Väddö men sideshore låter ju bra. En annan sitter fast i tentaträsket.

    Keep it up!

    / Filip

  • poppo

    Medlem
    18 oktober, 2007 vid 20:13

    Side/sideon var det i alla fall (20-30 grader från side). Har haft lite tur med Salnö i höst – ett par kanondagar. Och om man plockar vågen närmast ön i uppvind har man ju rak onshore medan det blir fin vinkel (vid nordväst) på nedsidan av revet. Och som vanligt är det en belastning att ta sig ut i mitten när skiten (“the claw…”) sluter sig runtomkring en om man tajmar ett stort set med dåligt tryck i seglet. Klassiskt stök mellan varven, men riktigt fint ett par svängar! Lycka till med tentorna…

  • boman

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 17:27

    @poppo 423121 wrote:

    Side/sideon var det i alla fall (20-30 grader från side). Har haft lite tur med Salnö i höst – ett par kanondagar. Och om man plockar vågen närmast ön i uppvind har man ju rak onshore medan det blir fin vinkel (vid nordväst) på nedsidan av revet. Och som vanligt är det en belastning att ta sig ut i mitten när skiten (“the claw…”) sluter sig runtomkring en om man tajmar ett stort set med dåligt tryck i seglet. Klassiskt stök mellan varven, men riktigt fint ett par svängar! Lycka till med tentorna…

    .
    Poppo, Kul att det är någon som håller Salnö igång 🙂 Det har ju varit mycket nordväst i höst och då är det riktigt bra där. rak nord inte lika skoj.

    Hur går det med speedandet då?

    mvh
    Boman

  • robin

    Medlem
    20 oktober, 2007 vid 18:54

    Det blev Mats väg för mig och Dude i fredags morse. Vi var på vattnet mellan 9 och 11 och det var skoj. Det blåste sidvind, bra tryck en bit ut. Jag seglade 5.4 och Niklas 4.7, vågorna var meterhöga men svårtagna eftersom det inte blåste planing där de bröt. Trots att det var snö eller frost på åkrarna när vi åkte dit så blev ingen av oss kall utom lite i tårna och fingrarna.

    Kul förmiddag! Jag längar efter fler blåsiga dagar!

  • petter

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 16:29

    Härligt Po!
    Tvingades sitta med en drink i vegas, sjuk stad men kass surf 🙂
    http://secretspot.se/vegas/

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Salnö torsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.